چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ۱۳:۱۹
 
این مقاله با استفاده از فیلم‌های جنایی محافظه­ کار، تفکر حقوقی محافظه­ کار و به ویژه تفکر عامه­ پسند در مقایسه با تفکر تخصصی دربارۀ قانون، حقوق و عدالت را توضیح می‌دهد.
تخمین زمان مطالعه : ۱ دقيقه
 
محافظه‌گرایی در فیلم‌های جنایی آمریکایی
 
نوشتۀ تیموثی اولنز
ترجمۀ فهیمه کورکی‌نژاد قرایی


چکیده:
این مقاله با استفاده از فیلم‌های جنایی محافظه‌­کار، از آغاز پیدایش محافظه‌گرایی مدرن در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰، تفکر حقوقی محافظه‌کار و به ویژه تفکر عامه‌پسند در مقایسه با تفکر تخصصی دربارۀ قانون، حقوق، عدالت و دستگاه قضایی را توضیح می‌دهد.

تمرکز اصلی بر دو فیلم «هری پلید» و «آرزوی مرگ» است. درون مایه ­های محافظه‌گرایی این دو فیلم، بینش عمیقی دربارۀ گذر از تفکر لیبرال به محافظه­‌کار در رابطه با جرم را فراهم می‌آورد. هدف اصلی، افزایش آگاهی در مورد محافظه­‌گرایی حقوقی یا به عبارتی‌‌ همان تأثیر غالب بر خط مشی عدالت جنایی معاصر است. این مقاله با استفاده از مدل‌های کنترل جرم و رویه­‌های قانونی در زمینه عدالت به توضیح نگرش‌ها و سیاست‌های محافظه ­کار می‌پردازد. بدین منظور توجه ویژه­ای به رابطۀ بین قانون و نظم شده­ است.

+ متن کامل مقاله را با زیرنویس‌ها و پی‌نوشت‌ها در قالب pdf می‌توانید از قسمت «ضمیمه» در بالای صفحه دانلود کنید.
کد مطلب: 889