اخبار

چند کلمه با خوانندگان دربارۀ آینده ترجمان

فصلنامه را با بیشترین تخفیف و کمترین افزایش قیمت نسبت به سال گذشته دریافت کنید

چند کلمه با خوانندگان دربارۀ آینده ترجمان

دهمین فصلنامۀ ترجمان با موضوع سفر و تعطیلات به‌زودی روانۀ بازار می‌شود. گرچه قیمت تک‌فروشی هر شمارۀ فصلنامۀ ترجمان، در سال ۱۳۹۸، ۳۵هزار تومان خواهد بود، اما تا چند روز دیگر از الگویی جذاب مبتنی بر اشتراک رونمایی خواهیم کرد تا خوانندگان محترمْ فصلنامه را با «بیشترین تخفیف» و «کمترین افزایش قیمت» نسبت به سال گذشته دریافت کنند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر لطفاً متن پیش‌رو را بخوانید، و دست‌آخر نظرتان را برای ما بنویسید.

ترجمان — دهمین فصلنامهٔ ترجمان، با موضوع سفر و تعطیلات، آخرین مراحل آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارد و به‌زودی روانۀ بازار خواهد شد. ترجمان دهم، نوبت بهار ۱۳۹۸، اولین شمارۀ ما در سال جدید خواهد بود که این بار پیش از شروع فصل و حداکثر تا نیمۀ اسفندماه توزیع خواهد شد.

در سالی که گذشت، افزایش عمومی قیمت‌ها و گرانی کالاها تجربۀ مشترک و ملموس اکثر ما شد. این موج گرانی‌ها از همان ابتدا حوزۀ چاپ و نشر را نیز بی‌بهره نگذاشت و برای ما و بسیاری از همکارانمان مشکلاتی جدی ایجاد کرد. در تمام این مدت، ما نیز مانند همۀ هموطنان عزیزمان منتظر بهبود اوضاع بودیم و، علی‌رغم زیان‌های آشکار و جبران‌ناپذیر، دو شمارۀ اخیر فصلنامۀ ترجمان را با همان قیمت گذشته منتشر کردیم تا قدردان اعتماد خوانندگانمان باشیم، خوانندگانی که عمدتاً جوان و دانشجو هستند و در زندگی شخصی‌شان مشکلات اقتصادی متنوعی را تجربه می‌کنند. تصمیم داشتیم تا باری به سبد خرید همراهان همیشگی‌مان اضافه نکنیم، اما ماجرا جایی تلخ‌تر می‌شود که بدانیم، برخلاف بازارِ برخی کالاهای ضروری و اولیه، روند افسارگسیختۀ افزایش قیمت در حوزۀ چاپ و نشر همچنان ادامه دارد؛ در همین چند هفتۀ گذشته، قیمت کاغذ به بیش از پنج برابر افزایش پیدا کرده است. این شد که برای تداوم انتشار فصلنامۀ ترجمان در شرایط جدید به فکر راه چاره افتادیم.

نتیجۀ ماه‌ها مطالعۀ الگوهای درآمدی مجلات معتبر بین‌المللی، بررسی‌های داخلی و مشورت با متخصصان بازاریابی و فروش ما را به طراحی الگویی مبتنی بر «اشتراک» رساند که به‌زودی از آن رونمایی می‌کنیم. این الگو در نهایت به ما کمک می‌کند تا تولیدی هدفمند برای مخاطبان اصلی و همیشگی‌‌مان داشته باشیم و در هزینه‌های تولیدمان صرفه‌جویی کنیم. همچنین از طریق شکل‌دادن به گروه مخاطبان پایدار و صرفه‌های اقتصادی دیگر می‌توانیم هم فصلنامه را با تخفیف‌های جذاب و قابل‌توجه و محصولات جانبی به دست خوانندگان برسانیم، و هم فعالیت مطبوعاتی ترجمان را به‌نحو پایدار استمرار ببخشیم. با اجرای این طرح، فصلنامهٔ ترجمان در آینده‌ای نه‌چندان دور صرفاً از طریق اشتراک قابل خرید خواهد شد. خبرهای خوشی در راه است، پس در این روزها منتظر اطلاعات بیشتری دربارۀ این طرح باشید.

با این توضیحات، قیمت تک‌فروشیِ هر شمارۀ جدید فصلنامۀ ترجمان در سال ۹۸ در تمام کتابفروشی‌ها، روزنامه‌فروشی‌ها و حتی در فروشگاه اینترنتی ترجمان سی‌وپنج هزار تومان خواهد شد. هرچند مقایسه بین نشریات و قیمت آن‌ها از اساس کار چندان دقیقی نیست، اما برخی از همکاران و مخاطبان همیشگی ترجمان، با در نظر گرفتن تعداد صفحات فصلنامه و کیفیت مطالب و در نظر گرفتن قیمت روی جلد، پیشاپیش از تصمیم ما مبنی بر واقعی‌شدن قیمت فصلنامه متناسب با شرایط کنونی حمایت کردند. با وجود این قبیل حمایت‌ها و دلگرمی‌ها، همچنان دغدغۀ ما این است که فصلنامه را با کمترین هزینه ممکن و بیشترین مزایا به مخاطبانمان برسانیم. بنابراین به‌زودی از طرح ویژۀ اشتراک رونمایی خواهیم کرد.

در حال حاضر نیز امکان خرید اشتراک سال آیندۀ فصلنامه در فروشگاه اینترنتی ترجمان وجود دارد، اما اشتراک فعلی بر مبنای قیمت «اصلی» سال آیندۀ فصلنامه و بدون تخفیف است. اگر فصلنامه را با همین قیمت و شیوۀ اشتراک خریداری کنید، مسلماً حمایت بیشتری از ترجمان کرده‌اید. اما اگر به‌دنبال بهره‌بردن از تخفیف‌های جذاب الگوی «ویژۀ» اشتراک ما هستید، چند روزی دست نگه دارید و اخبار مربوط به طرح ویژۀ اشتراک سال ۹۸ ترجمان را دنبال کنید.

لینک اشتراک:

مرتبط

راست‌های افراطی کيستند؟ چه می‌گويند؟ و چه اهميتی دارند؟

راست‌های افراطی کيستند؟ چه می‌گويند؟ و چه اهميتی دارند؟

راست‌افراطی: جست‌وجویی تباه در جهانی ویران‌شده

چطور اینستاگرام به معبد فرقه‌ها تبدیل شد؟

چطور اینستاگرام به معبد فرقه‌ها تبدیل شد؟

فرقه‌ها از تنهایی بیرونمان می‌آورند و تنهاترمان می‌کنند

آنتونی اتکینسون: میراثی برای ساختن دنیایی برابرتر

آنتونی اتکینسون: میراثی برای ساختن دنیایی برابرتر

تاریخ مطالعات فقر و نابرابری در قرن گذشته با تلاش‌های این اقتصاددان بریتانیایی درهم‌آمیخته است

چگونه مصرف کالاها می‌تواند از آدم‌ها دیو یا فرشته بسازد؟

چگونه مصرف کالاها می‌تواند از آدم‌ها دیو یا فرشته بسازد؟

کالاهایی که در فروشگاه چیده می‌شود ممکن است محصول کار کودکان یا بیگاری کارگران باشد

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

مینا

۱۰:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0

سلام .به نظرم حرف شما کاملا هم صحیح نیست .انتخاب خیلی از افراد مثل من هنوز خواندن روی کاغذ خواهد بود . با توجه به کیفیت مطالب مجله این افزایش قیمت آزار دهنده نخواهد بود .

درنا

۱۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0

ولی سازمانها در ازای این لطف از نشریه خواهند خواست تا در انتشار مقالاتش، ملاحظه سازمان را بکنند. قطعا به نوعی اعمال سلیقه و دیدگاه بر نشریه اتفاق خواهد افتاد.

sardabir

۱۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0

بسیار عالی. حتماً در نظر خواهیم گرفت.

درنا

۱۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0

پیشنهادم اینکه شما هم مانند نشریه گاردین، بخشی رو برای اهداء مبلغی از طرف خوانندگان سایت در نظر بگیرید. خودم فرصت مطالعه تمام مقالات فصل نامه رو ندارم فقط مقالات سایت رو مطالعه می کنم که واقعا از انها لذت میبرم . دوست دارم هر چندوقت مبلغی هر چند اندک را اهداء کنم تا کمک کوچکی باشه برای ادامه راه نشریه. پایدار باشید

۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0

بابت این پیشنهاد خوب از شما ممنونیم.

باهره

۰۸:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0

برای اینکه به کارتون ادامه بدین با همین کیفیت و حتی بالاتر. ازتون حمایت می کنیم.

sardabir

۰۸:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0

سپاس. همراهی با شما مایۀ دلگرمی ماست.

محمد

۰۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0

تقریبن همه سازمانها بودجه فرهنگی دارن. بنظرم یکی از راه های پیش روی شما اینه که برای هر شماره با حداقل یک یا چند سازمان یا نهاد وارد تعامل بشید تا ازتون حمایت کنه. حمایت هم نه اینکه پولی بده به شما. بلکه با خرید از شما برای پرسنل خودشون. این نحوه صرف بودجه های فرهنگی خیلی بهتر از اغلب الگوهای فعلیه که چیزی جز اتلاف منابع نیست. با این کار هم از یک تولید فرهنگی باکیفیت حمایت شده، هم به گروهی خوراک فرهنگی داده شده، هم بودجه هدر نرفته.

sardabir

۰۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0

بسیار ممنون بابت پیشنهادتون.

بیتا

۰۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

با سلام.من واقعا با ولع منتظر انتشار فصلنامه تون بودم.اما قیمتا کاری کرد که سال گذشته بجز اون مقالاتی که تو نسخ آنلاینتون منتشر میکردین چیزی رو نتونم بخونم.یه شماره رو هم بصورت الکترونیک از طاقچه خریدم به قیمت 7500.بهترینید.ولی جیب ما دیگه جواب خورد و خوراکمونم نمیده

sardabir

۰۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

تشکر فراوان.

داورپناه

۰۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

سلام خدا به شما برکت بدهد. امنتظریم. اتر شد زمانی آن الگوهای درآمدی مطالعه شده را هم معرفی بفرمایید تا به کار دیگران آید.

sardabir

۰۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

سلام، امیدواریم. حتماً.

sardabir

۰۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

از لطف شماست.

مرتضی

۰۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

بی صبرانه منتظرم.امیدوارم در این راه موفق و موید باشید.

ناشناس

۰۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

سلام مقاله هاتون همیشه وزین بوده و موضوعات و سوالات جذابی مطرح می کرده. برای خرید فصلنامه حتما باید اینترنتی اقدام کنیم؟

sardabir

۰۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

سلام و ادب، تشکر. برای اشتراک باید به فروشگاه اینترنتی ترجمان مراجعه کنید (که با تخفیف و مزایا همراه است)، اما تک‌فروشی همچنان در کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها ادامه دارد.

sardabir

۰۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

سلام. سپاس از لطف و حمایت شما.

فرزانه خان محمدی

۰۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

سلام و خدا قوت.واقعن بودن و انقدر راسخ ادامه دادن برای انتشار در شرایط کنونی دست میزاد داره.براتون آرزوی موفقیت دارم.من شخصن فقط مطالب شمارو تو صفحه اینستاگرام دنبال کردم و همیشه از گذاشتن وقتم هرچند کوتاه برای با ترجمان بودن پشیمون نشدم.پایدار باشید

sardabir

۰۱:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

زنده باشید.

مهسا

۰۱:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

شما فقط باشین به هر قیمتی

محمد برادران

۰۱:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0

به نظرم نشر به صورت چاپی و کاغذی با شرایط موجود و روندی که در دنیا برای دیجتال شدن وجود داره، دیگه نه برای مخاطب و نه انتشاراتی‌ها به صرفه نخواهد بود. به نظرم نقطه ایده‌آل ترجمان اینه که یک پلتفرمی باشه مثل اسپاتیفای منتهی برای متون و نویسنده‌ها، که هر کس و هر ناشری بتونه داخل محتوای متنی خودش رو به دست مخاطبین برسونه و از اون طرف هم مردم حق اشتراک ماهیانه‌ای رو پرداخت کنن. طبعا همانطور که نیاز نیست در اسپاتیفای حتما موسیقی با مشخصات خاصی قرار بگیره تا به فروش برسه، در این پلتفرم هم نیاز نیست که حتما محتوا شکل خاصی داشته باشه، میتونه یک قطعه شعر، ترجمه یک مقاله، یک دلنوشته و یا یک کتاب باشه که به ازای وقتی که مردم بهش اختصاص میدن برای خوانده شدن میتونه درآمد کسب بکنه.

مجتبی

۱۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0

سلام، منتظریم، مجله شما باعث شده پس از سال ها روی میز توو حال یه مجله حضور داشته باشه، ادامه بدین لطفا

sardabir

۱۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0

سلام، سپاس بابت لطف شما.

گروهی از نویسندگان

ترجمه میثم غلامی و همکاران

گروهی از نویسندگان

ترجمه احمد عسگری و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

پاملا دراکرمن

ترجمه مریم خوشحال‌پور

جف کرایسلر, دن آریلی

ترجمه بابک حافظی

دنیل تی. ویلینگهام

ترجمه سید امیرحسین میرابوطالبی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0