«نیکسن» بیشتر واکنشی است به زندگی مدرن تا یک سبک زندگی هلندی
خشونت برای بیشتر آدمها غیرقابلفهم است. نظریهای جدید میگوید خشونت نه ذاتی است، نه عقلانی
مسیری که کشورهای صنعتی طی کردهاند دیگر بهروی دیگران باز نیست
این روزها وقتی از داخل کافهای عکس میگیرید، نمیشود فهمید نیویورک است یا توکیو
آیا واقعاً به بازیهای ویدئویی «معتاد» میشویم؟
سال ۱۹۸۹ چند فعال محیطزیست اولین خودروی برقی را وارد کردند و مبارزه آغاز شد
«خواستن» و «دوستداشتن» دو فرایند جداگانه در مغز انسان هستند
برخی پژوهشهای جدید میگویند عادت استفاده از نمایشگرها آنقدرها هم که فکر میکنیم بد نیست
شاید در نهایت مهمترین چیزی که ما انسانها را از حیوانات متمایز میکند توانایی احساس انزجار باشد
او چیزی از خواهرم نمیدانست، خوبیاش همین بود
اقتصاد زبان قدرت است و همۀ ما را تحت تأثیر قرار میدهد، پس بهتر است دربارۀ آن بدانیم
پنج کتاب دربارۀ اینکه چرا گاهی در گفتوگو شکست میخوریم و به اختلافات ویرانگر میرسیم؟
اغلب فکر میکنیم آدمها دارای «خود» ثابتی هستند که در طول زمان با آنهاست. اگر چنین نباشد چه؟
انسانها قصهگو بودهاند، اما شبکههای اجتماعی آنها را قصهفروش کردهاند
تفکر و نویسندگی بهمنظورِ بهترزیستن تاریخی طولانی دارد
چند کتاب جدید توضیح میدهند چطور برابری و نابرابری به کانون مباحث اقتصادی راه یافتند
خشونت برای بیشتر آدمها غیرقابلفهم است. نظریهای جدید میگوید خشونت نه ذاتی است، نه عقلانی
بدبینی و اظهار شدید نارضایتی به معیاری برای زندگی اخلاقی تبدیل شده است
«نیکسن» بیشتر واکنشی است به زندگی مدرن تا یک سبک زندگی هلندی
مسیری که کشورهای صنعتی طی کردهاند دیگر بهروی دیگران باز نیست
«خواستن» و «دوستداشتن» دو فرایند جداگانه در مغز انسان هستند
برخی پژوهشهای جدید میگویند عادت استفاده از نمایشگرها آنقدرها هم که فکر میکنیم بد نیست
او چیزی از خواهرم نمیدانست، خوبیاش همین بود
اغلب فکر میکنیم آدمها دارای «خود» ثابتی هستند که در طول زمان با آنهاست. اگر چنین نباشد چه؟
تفکر و نویسندگی بهمنظورِ بهترزیستن تاریخی طولانی دارد
چند کتاب جدید توضیح میدهند چطور برابری و نابرابری به کانون مباحث اقتصادی راه یافتند
بدبینی و اظهار شدید نارضایتی به معیاری برای زندگی اخلاقی تبدیل شده است
تحول منسوجات نمودی از سرگذشت انسان است
تحقیرکردن راهی برای فرار از مسئولیت سیاسی است
آلمانیها خودشان را مسئول تکرار نشدن هولوکاست میدانستند، اما نظام سیاسی آلمان حالا مسئول دفاع از اسرائیل شده است
آیا کسی میتواند شخصیت خودش را تغییر دهد؟
چرا برای توصیف روابط انسانی از استعارههای مکانی و معماری استفاده میکنیم؟
ما از ابتلا به فراموشی میترسیم، اما شاید بهیادآوردن همهچیز هم به همان اندازه مصیبتبار باشد
درک اتفاقاتی که در پلتفرمها میافتد از همیشه سختتر شده
بروان در یادداشت جدیدی دربارۀ جنگ غزه، نشان داد ایدههایش در آزمونی واقعی چقدر محدودند
ما اصلاً نمیدانیم چه هستیم، تا زمانی که به آنچه هستیم تبدیل میشویم
حتی متخصصان روانشناسی نیز ممکن است در فهم یادداشتهای خودکشی اشتباه کنند
چرا امروز آدمهای بیشتری از ازدواجشان ناامید میشوند؟
آیا فلسفه میتواند معنای تازهای به رنج و اندوه زندگی بدهد؟
رون گاللا پنجاه سال از مشهورترین سلبریتیها عکس گرفته است. اما دیگر خود را پاپاراتزی نمینامد
با پیدایش پستمدرنیسم، «ایسم» دیگری از دل آن سر برآورد و «نئولیبرالیسم» نام گرفت
سرمایهداری در آغاز نامی برای ابزارهای تأمین مالیِ جنگها بود
اُدِد گَلُر در کتابی که به سبک انسان خردمند دربارۀ تاریخ تمدن نوشته است پایان خوشی را برای بشریت پیشبینی میکند
پنج کتاب دربارۀ اینکه چرا گاهی در گفتوگو شکست میخوریم و به اختلافات ویرانگر میرسیم؟
مردم فکر میکنند عادت چیز بدی است و وقتی دربارۀ چیزی که برایمان خوب است فکر نمیکنیم به سراغ آن میرویم
کاس مود، از برجستهترین محققان راست افراطی، در خلال معرفی پنج کتاب، دربارۀ افراطیگرایی سیاسی سخن میگوید
دیوید چالمرز، فیلسوف بزرگ معاصر، در کتاب جدیدش بهسراغ مسئلۀ واقعیبودن دنیای مجازی رفته است
مائیشا چری از عصبانیت بهعنوان ابزار مبارزه علیه نابرابری نژادی بحث میکند
فرقهها چگونه با استفاده از زبان ما را تحتتأثیر قرار میدهند
آمارتیا سن در ۸۷ سالگی از مسیر پرپیچ وخم زندگی شخصی و حرفهایاش میگوید
مدیرعامل فیسبوک از علت تبدیلشدن شبکۀ اجتماعیاش به «شرکت متاورس» میگوید
اگر پدرتان فوت کند مدرک حسابداریتان هیچ دردی از شما دوا نمیکند، ولی هومر میتواند به دادتان برسد
این روزها وقتی از داخل کافهای عکس میگیرید، نمیشود فهمید نیویورک است یا توکیو
انسانها قصهگو بودهاند، اما شبکههای اجتماعی آنها را قصهفروش کردهاند
اگر مردم درمورد اعداد و ارقامتان بحث کنند، شما برنده هستید
ما زمانی از خیر چیزی میگذریم که خودمان را قادر به تغییر میدانیم، اما زمانی تسلیم میشویم که باور داریم تغییرکردنی نیستیم
با اینکه اقدامات فردی مؤثرند، باید به فکر راهکارهای کلانتر هم بود
کتابی جدید، تاریخ ایدۀ خودآفرینی را در کنار تغییرات مذهبی بررسی میکند
تاریخْ پس از اعتراضات همچنان به سیر خود ادامه میدهد
مجازات پرتاب کردن سنگ به سمت تانک چقدر است؟
هوش مصنوعی به شکل فعلیاش بیشتر کلیشه است تا خلاق، و بیشتر مبتذل است تا پیشرو
برخی معتقدند فقدان ارادۀ آزاد به معنیِ افتادن در دام بیاخلاقی است
شاید زیادی کارداشتن خستهکننده باشد، اما هیچ کاری نداشتن احتمالاً از آن هم بدتر است
دیوید گرن، نویسندۀ چیرهدست آمریکایی، با کتابی تازه دربارۀ کشتی ویجر، تحسین منتقدان را برانگیخته است
مارکس در جوانی میخواست شاعر شود، نه نظریهپرداز سیاسی
طراحان بازی با استفاده از تکنیکهایی شناختهشده بازیکنان را مجذوب بازیهای خود میکنند
ممکن است علاج وضعیت روحی خرابمان از آنچه گمان میکنیم سادهتر باشد
یک عمر مجادله بین السدیر مکینتایر و ریچارد رورتی
خشونت برای بیشتر آدمها غیرقابلفهم است. نظریهای جدید میگوید خشونت نه ذاتی است، نه عقلانی
آیا واقعاً به بازیهای ویدئویی «معتاد» میشویم؟
شاید در نهایت مهمترین چیزی که ما انسانها را از حیوانات متمایز میکند توانایی احساس انزجار باشد
اقتصاد زبان قدرت است و همۀ ما را تحت تأثیر قرار میدهد، پس بهتر است دربارۀ آن بدانیم
پنج کتاب دربارۀ اینکه چرا گاهی در گفتوگو شکست میخوریم و به اختلافات ویرانگر میرسیم؟
خشونت برای بیشتر آدمها غیرقابلفهم است. نظریهای جدید میگوید خشونت نه ذاتی است، نه عقلانی
محیط اطراف بیش از آنچه تصور میکنیم بر واکنشهای ذهنی ما اثر میگذارد
اگر نمیتوانید در جنگی پیروز شوید، میتوانید معنی پیروزی را تغییر دهید
حدوداً بیست سال از تشخیص بیماریام میگذرد، و من چیزهای بسیار زیادی آموختهام
شاید بتوانیم با چیزهای جدید سازگار شویم، اما چیزهای قدیمی را چطور فراموش کنیم؟
بحران هویت که در اثر آسیب شدید مغزی یا روانی به وجود میآید ممکن است شروع یک زندگی تازه و شگفتانگیز باشد
برای فهمیدن «چیستی پرسش» باید به مردم کوچه و بازار رجوع کرد، نه زبانشناسان و فیلسوفان
نقش «پدری» طی دهههای اخیر با مشکلات زیادی در زندگی خانوادگی روبهرو شده
از بین تمام صدمههایی که ممکن است ببینیم صدمۀ من بدترین است. صدمۀ مغزیام باعث شده به شخصیت و وجود خودم شک کنم
انعام دادن باعث گیجی توریستها، اقتصاددانان و انسانشناسان میشود. آیا باید از آن دست برداریم؟
هربار که از من میپرسند چگونه مغز مردم کرۀ شمالی را شستوشو دادهاند، وامیمانم که چنین سؤالی چقدر غیرقابلفهم است
آنچه تو را به اینجا رسانده به همهجا نمیرساند
ابتذال نوآوری ما را از چشمانداز سالهای خیلی دورِ آینده و گذشته محروم کرده است