مروری بر کتاب دروغهای علمی: افشای تقلب، سوگیری، بیدقتی و غلو در علم
برشی از کتاب «در باب ترس و بیگانگان» : تاریخچۀ بیگانههراسی نوشتۀ جرج مکاری
ما میخواهیم همهچیز را پیشبینی، اندازهگیری و مهار کنیم، آیا چنین کاری ممکن است؟
گربهها تلاش نمیکنند خوشبخت شوند، شاید به همین خاطر خوشبختاند
کاسیرر، هایدگر، ویتگنشتاین و بنیامین چگونه از قرن بیستم پرده برداشتند؟
چقدر میتوانیم بدانیم؟ چرا داستان تعریف میکنیم؟ و چرا همیشه باید به چیزی اعتقاد داشته باشیم؟
حقوق بشر هیچگاه سمت دستورالعملهای مردمی و همگانی برای آزادی و برابری نمیرود، چرا؟
کسی حقایق علمی را زیر سوال نمیبرد، مگر وقتی که پای منافع در میان باشد
تواضع راه است و حقیقت هدف. اولی زحمت است و دومی پاداش
جوهرۀ صمیمیت در بهاشتراکگذاریِ همان چیزی است که نمیتوان روی اینترنت به اشتراک گذاشت
فشار اجتماعی برای شادبودن در روزهای تعطیل، آدمهایی را که نیاز به تنهایی دارند عذاب میدهد
برای کاهش بار سنگین رفتوآمد، باید فراموش کنیم کجاییم و چرا آنجاییم
فلسفهورزی انسانها نه با استدلال عقلانی، بلکه با قطعهای ادبی شروع میشود
آموزشوپرورش فقط یکی از «شیوههای یادگیری» است، از بدیلهایش چه میدانیم؟
لاتور، فیلسوفی که ۴۰ سال به انتقاد از علم متهم بوده است، حالا در صدد است تا به یاری علم برخیزد
گفتوگویی با بری لنست، نویسندۀ رمانهایی جنایی که در ژاپن میگذرند
گفتوگو با هارتمونت رُزا، جامعهشناسی که به شتابِ روزافزون اجتماعی میاندیشد
گفتوگو با اسلاوی ژیژک دربارۀ بنیادگرایی اسلامی، فقدان چپ سکولار در کشورهای اسلامی و موضوعاتی دیگر
برشی از کتاب «در باب ترس و بیگانگان» : تاریخچۀ بیگانههراسی نوشتۀ جرج مکاری
ما میخواهیم همهچیز را پیشبینی، اندازهگیری و مهار کنیم، آیا چنین کاری ممکن است؟
گربهها تلاش نمیکنند خوشبخت شوند، شاید به همین خاطر خوشبختاند
کاسیرر، هایدگر، ویتگنشتاین و بنیامین چگونه از قرن بیستم پرده برداشتند؟
چقدر میتوانیم بدانیم؟ چرا داستان تعریف میکنیم؟ و چرا همیشه باید به چیزی اعتقاد داشته باشیم؟
حقوق بشر هیچگاه سمت دستورالعملهای مردمی و همگانی برای آزادی و برابری نمیرود، چرا؟
مروری بر کتاب «کیهان آمریکایی: یوفوها، دین و فناوری» نوشتۀ دایانا والش پاسولکا
دانشگاهها برای تأمین بخشی از بودجۀ خود دست به دامن برندها شدهاند
مروری بر کتاب دروغهای علمی: افشای تقلب، سوگیری، بیدقتی و غلو در علم
فشار اجتماعی برای شادبودن در روزهای تعطیل، آدمهایی را که نیاز به تنهایی دارند عذاب میدهد
برای کاهش بار سنگین رفتوآمد، باید فراموش کنیم کجاییم و چرا آنجاییم
فلسفهورزی انسانها نه با استدلال عقلانی، بلکه با قطعهای ادبی شروع میشود
کتابی جدید میپرسد در عصرِ طولانیترین عمرها، چرا اینقدر مرگ را دوست داریم؟
صدام اطلاع چندانی از ارتش نداشت، خود را ادیب میدانست و کتاب مورد علاقهاش «پیرمرد و دریا» بود
بدبینیِ عمیقْ عنصر اصلی بقای هر جامعۀ خوبی است
فلسفه دغدغهای عقلانی است، اما زمانی چهرۀ جسمانی خود را نشان میدهد که فیلسوف برای ایدهاش جان بدهد