خشونت برای بیشتر آدمها غیرقابلفهم است. نظریهای جدید میگوید خشونت نه ذاتی است، نه عقلانی
چارلز تیلور شعر و موسیقی را عناصر نجاتبخش دوران افسونزدایی میداند
خشونت برای بیشتر آدمها غیرقابلفهم است. نظریهای جدید میگوید خشونت نه ذاتی است، نه عقلانی
عجیبها در همه جای دنیا دارند به هم شبیهتر میشوند
این روزها همه میخواهند از تجربۀ زیستهشان حرف بزنند، اما این مفهوم تیغی دولبه است
بودجۀ تحقیقات زبانشناختی چامسکی را ارتش آمریکا تأمین میکرد. آیا این حقیقت کنشگری سیاسی او را بیارزش میکند؟
در سالهای اخیر مفهوم برابری آماج انتقادات وسیعی بوده است، اما منتقدان برابری اصلاً یک دست نیستند
کتابی جدید، تاریخ ایدۀ خودآفرینی را در کنار تغییرات مذهبی بررسی میکند
عجیبها در همه جای دنیا دارند به هم شبیهتر میشوند
این روزها همه میخواهند از تجربۀ زیستهشان حرف بزنند، اما این مفهوم تیغی دولبه است
بودجۀ تحقیقات زبانشناختی چامسکی را ارتش آمریکا تأمین میکرد. آیا این حقیقت کنشگری سیاسی او را بیارزش میکند؟
در سالهای اخیر مفهوم برابری آماج انتقادات وسیعی بوده است، اما منتقدان برابری اصلاً یک دست نیستند
لش نوعی حس جسورانه و خلاقه داشت که به او میگفت دیگر کار از کار گذشته است
آیا مسائل جهانی هنوز هم درنهایت تابع واقعیات ثابت جغرافیایی است؟
سرمایهداری در آغاز نامی برای ابزارهای تأمین مالیِ جنگها بود
دیوید چالمرز، فیلسوف بزرگ معاصر، در کتاب جدیدش بهسراغ مسئلۀ واقعیبودن دنیای مجازی رفته است
مائیشا چری از عصبانیت بهعنوان ابزار مبارزه علیه نابرابری نژادی بحث میکند
آموزشوپرورش فقط یکی از «شیوههای یادگیری» است، از بدیلهایش چه میدانیم؟
اگر کتاب «سقف طبقاتی» را بخوانید، میفهمید موفقیت هیچ ربطی به شایستگی ندارد
ژیژک به ارائۀ دیدگاههای مجادلهانگیز معروف است، اما ایدههای مبنایی او را چطور باید فهمید؟
چارلز تیلور شعر و موسیقی را عناصر نجاتبخش دوران افسونزدایی میداند
کتابی جدید، تاریخ ایدۀ خودآفرینی را در کنار تغییرات مذهبی بررسی میکند
مارکس در جوانی میخواست شاعر شود، نه نظریهپرداز سیاسی
یک عمر مجادله بین السدیر مکینتایر و ریچارد رورتی
سوگواریکردن تلاشی است برای تبدیلکردن ضرر به سود با کیمیای تخیل
کیرن سِتیا در کتاب تازهاش از راههای غلبه بر دشواریهای زندگی میگوید
خشونت برای بیشتر آدمها غیرقابلفهم است. نظریهای جدید میگوید خشونت نه ذاتی است، نه عقلانی
خشونت برای بیشتر آدمها غیرقابلفهم است. نظریهای جدید میگوید خشونت نه ذاتی است، نه عقلانی
برای فهمیدن «چیستی پرسش» باید به مردم کوچه و بازار رجوع کرد، نه زبانشناسان و فیلسوفان
گاهی باید، بدون قطعیت، قدم برداشت بهسوی آیندهای که ازپیش نمیدانیم چگونه خواهد بود
آیا مسائل جهانی هنوز هم درنهایت تابع واقعیات ثابت جغرافیایی است؟
لازمۀ شیطنت شوخطبعی، ظرافت و نوعدوستی است؛ این ویژگیها سزاوار تحسیناند
فساد یک بحرانِ واقعاً جهانی است و اعتیاد به ثروت که عامل اصلی آن است از دیدِ عموم پنهان مانده است