اخبار

«جامعه‌شناسی و الهیات» نامزد بهترین کتاب علوم اجتماعی شد

آثار راه‌یافته به مرحلۀ دوم داوریِ سی‌وچهارمین دورۀ کتاب سال در گروه‌های علوم اجتماعی معرفی شدند

«جامعه‌شناسی و الهیات» نامزد بهترین کتاب علوم اجتماعی شد

آثار راه‌یافته به مرحلۀ دوم داوری سی‌وچهارمین دورۀ کتاب سال در گروه‌های علوم اجتماعی معرفی شدند. در این گروه، از مجموع ۱۰۷ کتاب ارسالی، کتاب جامعه‌شناسی و الهیات، تألیف دیوید مارتین، جان اُرم میلز و ویلیام اس.اف.پیکرینگ، ترجمۀ علی مرشدی‌زاده، از انتشارت ترجمان علوم انسانی به همراه ۵ کتاب دیگر جواز ورود به مرحلۀ دوم داوری را کسب کردند.

ترجمان — آثار راه‌یافته به مرحلۀ دوم داوری سی‌وچهارمین دورۀ کتاب سال در گروه‌های علوم اجتماعی معرفی شدند. در این گروه، از مجموع ۱۰۷ کتاب ارسالی، کتاب جامعه‌شناسی و الهیات، تألیف دیوید مارتین، جان اُرم میلز و ویلیام اس.اف.پیکرینگ، ترجمۀ علی مرشدی‌زاده، از انتشارت ترجمان علوم انسانی به همراه ۵ کتاب دیگر جواز ورود به مرحلۀ دوم داوری را کسب کردند.

کتاب جامعه‌شناسی و الهیات: پیوند و تعارض حاصل کنفرانسی است که در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ در آکسفورد برگزار شده است. باور عمومی بر این است که جامعه‌شناسی و الهیات به جهان‌های گفتمانیِ متفاوتی تعلق دارند. از‌این‌رو محققانی که می‌خواهند میان این دو رشته تعاملی برقرار کنند با موقعیتی دشوار روبه‌رو می‌شوند. اما این محققان می‌گویند، علی‌رغم چنین تمایزی، اگر این دو رشته گاهی به سخنان هم گوش دهند، می‌توانند غنی‌تر شوند. برخی مقالات کتاب جامعه‌شناسی و الهیات نگاه کلیسا به علم جدید را بررسی کرده‌اند. بعضی نیز از مرزهای میان جامعه‌شناسی و الهیات سخن گفته‌اند. اما بیشتر مقالات از امکان، نحوه و فایده‌های تعامل این دو رشته بحث کرده‌اند.

گفتنی است پیش از این کتابی دیگر از انتشارات ترجمان علوم انسانی نیز نامزد جایزۀ کتاب سال شده بود: شکل‌گیری علم اسلامی نوشتۀ مظفر اقبال و ترجمۀ محمدرضا قائمی‌نیک در در گروه دین و در بخش کلیات اسلام به همراه ۶ اثر دیگر به مرحلۀ نهایی این دوره از جایزۀ کتاب سال راه پیدا کرده است.

کتاب جامعه‌شناسی و الهیات در ۲۹۶ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان در زمستان ۹۴ منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیۀ این کتاب به کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور مراجعه کنند و یا از طریق «صفحۀ فروش اینترنتی سایت ترجمان علوم انسانی» آن را خریداری نمایند.

مرتبط

اعترافات یک کتاب‌خوان معمولی

اعترافات یک کتاب‌خوان معمولی

پس از پنج سال زندگی جورج و من فهمیدیم که برای صمیمیت عمیق‌تر یعنی وصلت کتابخانه‌هایمان آماده‌ایم

پرسش از روش

پرسش از روش

حرکت به‌‌سوی الگوی نوینی از اندیشه

پاداش

پاداش

منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

گردآوری و تدوین لارنس ام. هینمن

ترجمه میثم غلامی و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

گروهی از نویسندگان

ترجمه به سرپرستی حامد قدیری و هومن محمدقربانیان

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0