اخبار

کتاب «شکل‌گیری علم اسلامی» نامزد جایزۀ بهترین کتاب سال شد

شکل‌گیری علم اسلامی اولین کتاب منتشرشده در انتشارات ترجمان است

کتاب «شکل‌گیری علم اسلامی» نامزد جایزۀ بهترین کتاب سال شد

کتاب‌های راه‌یافته به دور نهایی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران مشخص شدند. انتشارات ترجمان علوم انسانی با کتاب «شکل‌گیری علم اسلامی» نوشتۀ مظفر اقبال، اندیشمندی پاکستانی و مقیم کانادا، در این دوره از کتاب سال شرکت کرده است. در این دوره ۶۸۶ کتاب در گروه «دین» به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شده است که تاکنون داوری این آثار در دو مرحله انجام شده است.

ترجمان — کتاب‌های راه‌یافته به دور نهایی کتاب سال مشخص شدند. در سی‌وچهارمین دورۀ این جایزه، بیش از هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شدند. انتشارات ترجمان علوم انسانی نیز با کتاب شکل‌گیری علم اسلامی نوشتۀ مظفر اقبال در این جشنواره شرکت کرده است.

کتاب شکل‌گیری علم اسلامی اولین کتاب منتشرشده در انتشارات ترجمان علوم اسلامی است که به کوشش محمدرضا قائمی‌نیک به فارسی برگردانده شده است. «مظفر اقبال» نویسندۀ این کتاب اندیشمندی پاکستانی و مقیم کاناداست. او در پیشگفتار کتاب می‌نویسد که معمولاً رابطۀ علم و دین را با «الگوی دو عنصری» تحلیل می‌کنند. در این الگو علم و دین را دو عنصر متمایز از هم در نظر می‌گیرند. اقبال معتقد است این الگو از رابطۀ میان علم و مسیحیت برخاسته و به‌اشتباه به تمامیِ ادیان بسط یافته است. بسیاری از آثاری که دربارۀ تاریخ علم یا تاریخ رابطۀ علم و دین نوشته شده و می‌شوند، با این الگو به تحلیل تاریخ نشسته‌اند.

به نقل از روابط عمومی خانۀ کتاب، در این دوره ۶۸۶ کتاب در گروه «دین» به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شده است که تاکنون داوری این آثار در دو مرحله انجام شده است. در بخش «کلیات اسلام» از بین ۴۸ کتاب ارسالی، کتاب «شکل‌گیری علم اسلامی» از انتشارات ترجمان علوم انسانی به همراه ۶ اثر دیگر به مرحلۀ نهایی این دوره از جایزۀ کتاب سال راه پیدا کرده است.

همان‌طور که در آیین‌نامۀ این جشنواره آمده است، آثار مورد ارزیابی در جایزۀ کتاب سال شامل همۀ کتاب‌هایی است که طی یک سال گذشته با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین‌بار منتشر شده‌اند. هدف از اهدای این جایزه شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعۀ اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص کتاب کشور است.

مراسم اختتامیۀ سی‌وچهارمین دورۀ جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران طبق هر سال، در بهمن ماه، با معرفی برگزیدگان و کتاب‌های شایستۀ قدردانی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیۀ کتاب شکل‌گیری علم اسلامی به کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور مراجعه کنند و یا از طریق «صفحۀ فروش اینترنتی سایت ترجمان علوم انسانی» آن را خریداری نمایند.

مرتبط

اعترافات یک کتاب‌خوان معمولی

اعترافات یک کتاب‌خوان معمولی

پس از پنج سال زندگی جورج و من فهمیدیم که برای صمیمیت عمیق‌تر یعنی وصلت کتابخانه‌هایمان آماده‌ایم

پرسش از روش

پرسش از روش

حرکت به‌‌سوی الگوی نوینی از اندیشه

پاداش

پاداش

منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

۰۱:۱۱ ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0

تبریک...

گردآوری و تدوین لارنس ام. هینمن

ترجمه میثم غلامی و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

گروهی از نویسندگان

ترجمه به سرپرستی حامد قدیری و هومن محمدقربانیان

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0