انعام دادن باعث گیجی توریستها، اقتصاددانان و انسانشناسان میشود. آیا باید از آن دست برداریم؟
کاسیرر، هایدگر، ویتگنشتاین و بنیامین چگونه از قرن بیستم پرده برداشتند؟
شوپنهاور تصویر متفاوتی از احساس خوشبختی به ما میدهد
چگونه خلاقیت به موتور محرک رشد اقتصادی و ضرورتی جمعی بدل شد؟
ما مدتهاست حساب اخلاق را از زیباییشناسی سوا کردهایم، اما این دو جدا از هم نیستند
وسواس اصالت و ابتکار میتواند چشممان را به راه حقیقی زندگی ببندد
اگر ارسطو را بیگانهای بدانیم که از فضا آمده، شاید بتوانیم طور دیگری آثارش را بفهمیم
وسواس اصالت و ابتکار میتواند چشممان را به راه حقیقی زندگی ببندد
چگونه خلاقیت به موتور محرک رشد اقتصادی و ضرورتی جمعی بدل شد؟
وسواس اصالت و ابتکار میتواند چشممان را به راه حقیقی زندگی ببندد
شوپنهاور تصویر متفاوتی از احساس خوشبختی به ما میدهد
اگر ارسطو را بیگانهای بدانیم که از فضا آمده، شاید بتوانیم طور دیگری آثارش را بفهمیم
دانشجویان دکتری بیشباهت به بردهها نیستند: سالها کار سخت، بدون درآمد و آیندهای روشن
ما مدتهاست حساب اخلاق را از زیباییشناسی سوا کردهایم، اما این دو جدا از هم نیستند
لمبرت زایدروارت موضعگیریهای بنیادین آدورنو دربارۀ فلسفه، هنر و جامعه را بررسی میکند
شاید خودمان بیشتر از همه درگیر خودنمایی اخلاقی باشیم
گزارشی از گفتوگو با پیتر گالیسون، مورخی که انتزاعیترین امور را در پیشپاافتادهترین مسائل جستجو میکند
کاسیرر، هایدگر، ویتگنشتاین و بنیامین چگونه از قرن بیستم پرده برداشتند؟
مروری بر کتاب «چرا رانندگی میکنیم»، نوشتۀ رانندهای که پایش را از روی پدال برنمیدارد
رفتار حزبی محصول احساسات منفی به حزبی است که با آن مخالفید
نه استدلالهای خشک، بلکه عواطف هستند که باورها و گرایشهای ما را شکل میدهند
جان گری در کتاب جدیدش «هفت گونه خداناباوری»، خداناباوریِ متعصب و پرسشناپذیر را بررسی میکند
مروری بر کتاب «تکامل میل» که تلاشی است برای پیوند دادن اندیشههای رنه ژیرار با زندگی او
کتاب تازۀ ریموند گوس روایت عجیبی از کل تاریخ اندیشه بیان میکند، روایتی که دل خوشی از فلسفه ندارد
کتابِ نوسبام و لِومور ایام پیری را به زندگی انسان باز میگرداند
انعام دادن باعث گیجی توریستها، اقتصاددانان و انسانشناسان میشود. آیا باید از آن دست برداریم؟
شوپنهاور تصویر متفاوتی از احساس خوشبختی به ما میدهد
ما مدتهاست حساب اخلاق را از زیباییشناسی سوا کردهایم، اما این دو جدا از هم نیستند
اگر ارسطو را بیگانهای بدانیم که از فضا آمده، شاید بتوانیم طور دیگری آثارش را بفهمیم
وسواس اصالت و ابتکار میتواند چشممان را به راه حقیقی زندگی ببندد
دانشجویان دکتری بیشباهت به بردهها نیستند: سالها کار سخت، بدون درآمد و آیندهای روشن
فیلسوفان دانشگاهی خودشان را به هر زحمتی میاندازند تا پای فلسفه به خیابان باز نشود
میتوانیم چیزهایی خارقالعاده بسازیم، تنها برای آنکه از تخریبشان لذت ببریم