اخبار

بیستمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان: هر خودکشی بیش از یک نفر را می‌کشد

حرف زدن دربارۀ خودکشی آسان نیست اما سکوت مرگبار است

بیستمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان: هر خودکشی بیش از یک نفر را می‌کشد

نوشتن دربارۀ خودکشی آسان نیست. باور عمومی این است که حتی حرف زدن از خودکشی باعث می‌شود آدم‌ها به فکرش بیفتند. آمارها نشان می‌دهد هر وقت خبر خودکشی آدم معروفی منتشر می‌شود، تعداد خودکشی‌ها بالا می‌رود. بااین‌حال، همیشه اینطور نیست که حرف‌زدن دربارۀ خودکشی باعث ترغیب آدم‌ها برای این کار شود. در واقع برعکس، اگر مکرراً از آدم‌ها بپرسیم که آیا به آسیب‌زدن به خودشان فکر می‌کنند یا نه، شاید بتوانیم جان‌های زیادی را نجات دهیم. پروندۀ شمارۀ بیستم فصلنامۀ ترجمان دربارۀ خودکشی است.

ترجمان— بیستمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی، نوبت پاییز ۱۴۰۰، در ۲۸۸ صفحه منتشر شد. فیدیبو و چارگوش حامیان انتشار این شماره از فصلنامه بوده‌اند. شمارۀ ۲۰ فصلنامۀ ترجمان، همچون فصل‌های گذشته، ابتدا برای مشترکان ارسال شد و هم‌اکنون در کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور با قیمت ۷۰هزار تومان در دسترس خوانندگان است. پیشنهاد ما برای خواندن فصلنامه خرید اشتراک از فروشگاه اینترنتی ترجمان است. شما می‌توانید چهار شمارۀ فصلنامه را با ۴۹ ٪ تخفیف بخرید. شماره‌های پیشین فصلنامه نیز بر روی فروشگاه اینترنتی موجود است. شمارۀ بیستم فصلنامۀ ترجمان شامل آثاری است از: جولین باگینی، ادوین اشنادیمن، بیونگ‌چول هان، کال نیوپورت،الیویا لینگ، جیل لپور، یاشا مونک، جورج سایلابا و دیگران.

هر خودکشی بیش از یک نفر را می‌کشد
نوشتن دربارۀ خودکشی آسان نیست. باور عمومی این است که حتی حرف زدن از خودکشی باعث می‌شود آدم‌ها به فکرش بیفتند. آمارها نشان می‌دهد هر وقت خبر خودکشی آدم معروفی منتشر می‌شود، تعداد خودکشی‌ها بالا می‌رود. بااین‌حال، همیشه اینطور نیست که حرف‌زدن دربارۀ خودکشی باعث ترغیب آدم‌ها برای این کار شود. در واقع برعکس، اگر مکرراً از آدم‌ها بپرسیم که آیا به آسیب‌زدن به خودشان فکر می‌کنند یا نه، شاید بتوانیم جان‌های زیادی را نجات دهیم.

ادوارد اشنایدمن، پدر علم «خودکشی‌شناسی» که بیش از چهل سال دربارۀ خودکشی تحقیق کرد و یک‌تنه، درک ما از پدیدۀ خودکشی را تغییر داد، می‌گوید: با پرسیدن فقط دو سؤال ساده قفل انگیزه‌های ناگهانی برای خودکشی خواهد شکست: چه دردی داری؟ و چطور می‌توانم کمکت کنم؟

اشنایدمن باور داشت که تنها با عشق و امید می‌توان زندگی را به پایان رساند و می‌گفت هیچ‌کس، مطلقاً هیچ‌کس، نباید خودکشی کند، چون مرگ تنها چیزی است که خواهی نخواهی خودش سراغمان خواهد آمد.

پروندۀ شمارۀ بیستم فصلنامۀ ترجمان دربارۀ خودکشی است.

برای خواندن فصلنامۀ ترجمان، اشتراک بخرید
شما می‌توانید شمارۀ بیستم فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی را از فروشگاه اینترنتی ترجمان، روزنامه‌فروشی‌ها و کتاب‌‌فروشی‌های سراسر کشور بخرید. البته خرید اشتراک سالانه همچنان بهترین پیشنهاد برای خرید فصلنامه است، زیرا با خرید آن ۴۹درصد تخفیف خواهید گرفت. در طرح اشتراک، هزینه‌ای اضافی برای ارسال فصلنامه‌ها پرداخت نمی‌کنید (این روزها هم، پیش از اینکه فصلنامه‌ها را بسته‌بندی کنیم و تحویل پست بدهیم، با دقت، آن‌ها را ضدعفونی می‌کنیم). خوانندگانی که شمارۀ بیستم نخستین شمارۀ اشتراک آن‌ها باشد، علاوه بر فصلنامه چهار کتاب الکترونیکی از کتاب‌های انتشارات ترجمان به دلخواه خودشان از طاقچه دریافت خواهند کرد. با خرید اشتراک، هم در زمان و هزینۀ رفت‌وآمد صرفه‌جویی می‌کنید و هم اینکه، هر وقت بخواهید، می‌توانید اشتراکتان را لغو کنید. علاوه‌برآن، فصلنامه‌ها، پیش از اینکه به‌صورت عمومی توزیع شوند، ابتدا به دست شما می‌رسد. شاید مهم‌تر از همۀ این‌ها حمایت از انتشار منظم فصلنامۀ ترجمان باشد. به‌رغم آسیب گسترده‌ای که کرونا به کسب‌وکارها و اقتصاد حوزۀ نشر زد، حمایت مشترکان به ترجمان کمک کرد تا بدون وقفه به کار خود ادامه دهد. همچنین اگر آرشیو فصلنامه‌تان ناقص است و احیاناً شماره‌ای بوده که تهیه نکرده‌اید، آن‌ها را هم از صفحۀ فصلنامه‌ها در فروشگاه اینترنتی ترجمان می‌توانید خریداری کنید.

حامی شوید
انتشارات ترجمان برای شماره‌های آیندۀ فصلنامه حامی مالی می‌پذیرد. انتشار فصلنامۀ ترجمان هزینه‌های متعددی شامل تولید محتوا، چاپ و توزیع دارد. شما می‌توانید با تأمین بخشی از این هزینه‌ها، به تداوم فعالیت ما یاری رسانید و از مزایای حامیان ترجمان برخوردار شوید. ترجمان درقبال همکاری با حامی مالی لوگوی حامی مالی را در صفحۀ شناسنامۀ فصلنامه درج می‌کند، در فصلنامه صفحاتی برای تبلیغ حامی در نظر می‌گیرد، در صفحۀ اینستاگرام و کانال تلگرام تبلیغات حامی را منتشر می‌کند و برخی مزایای دیگر. برای اطلاع از مزایای حمایت از فصلنامۀ ترجمان به ایمیل info@tajomaan.com پیام بفرستید یا با ما تماس بگیرید.

تهیۀ نسخۀ الکترونیکی
خوانندگانی که مایل‌اند نسخۀ پی‌دی‌اف و رنگیِ فصلنامه را تهیه کنند، می‌توانند آن را به‌زودی از برنامک‌های طاقچه و‌ فیدیبو خریداری کنند. همچنین، نسخۀ الکترونیک شماره‌های پیشین فصلنامۀ ترجمان نیز در این دو برنامک موجود است.

اطلاعات بیشتر
برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و آگاهی از نام و نشانی عرضه‌کنندگان فصلنامه در شهرهای مختلف با ما و همکارانمان تماس بگیرید.

• مؤسسۀ ترجمان: ۶۶۹۲۹۵۹۳-۰۲۱
• شرکت پخش ققنوس: ۶۶۴۰۸۶۴۰-۰۲۱
• شرکت نشرگستر امروز: ۵۴۰۸۱۰۰۰-۰۲۱

► برای خرید اینترنتی به tarjomaan.shop مراجعه یا روی این لینک کلیک کنید.

مرتبط

سخنی با مخاطبان، به‌مناسب هشتمین سالگرد تأسیس ترجمان

سخنی با مخاطبان، به‌مناسب هشتمین سالگرد تأسیس ترجمان

محمدمهدی ایزدخواه به‌عنوان مدیرعامل ترجمان انتخاب شد

شمارۀ نوزدهم فصلنامۀ ترجمان با پرونده‌ای دربارۀ نابرابری و فقر منتشر شد

شمارۀ نوزدهم فصلنامۀ ترجمان با پرونده‌ای دربارۀ نابرابری و فقر منتشر شد

نابرابری شاخ‌و دُم ندارد؛ یادداشت‌هایی دربارۀ فقر در دنیایی که هر روز نابرابرتر می‌شود

«بکش و بپوش»، پروندۀ هفدهمین فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی

«بکش و بپوش»، پروندۀ هفدهمین فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی

شمارۀ هفدهم ترجمان با یادداشت‌هایی دربارۀ مصرف اخلاقی منتشر شد

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

گردآوری و تدوین لارنس ام. هینمن

ترجمه میثم غلامی و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

گروهی از نویسندگان

ترجمه به سرپرستی حامد قدیری و هومن محمدقربانیان

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0