اخبار

دهمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان، از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها

دهمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان روانۀ بازار شد

دهمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان، از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها طراح جلد: محمود منفرد. تصویرساز جلد: سجاد شاه‌منصوری.

دهمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان، نوبت ۱۳۹۸، روانۀ بازار شد. از امروز می‌توانید این شماره را از کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور تهیه کنید. علاوه‌بر آن، امکان خرید فصلنامه از فروشگاه اینترنتی ترجمان نیز فراهم است. عنوان پروندۀ اختصاصی دهمین شمارۀ ترجمان «هرجایی جز اینجا»ست. این پرونده مجموعه جستارهایی دربارۀ موضوع «سفر و تعطیلات» است. در دیگر مطالب این شماره، نوشتارها و گفت‌وگوهایی خواهید خواند از برایان کاپلان، دن آریلی، اسلاوی ژیژک، نیل مک‌گرگور، الیف شافاک و دیگران.

ترجمان — دهمین فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی، نوبت بهار ۱۳۹۸، در ۳۵۲ صفحه منتشر شد. این شماره از فصلنامه با همکاری «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات» به چاپ رسیده است و از امروز، با قیمت ۳۵هزار تومان، در کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور عرضه خواهد شد. برای خرید اینترنتی این شماره می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ترجمان مراجعه کنید.

در تعطیلات نوروز، پروندۀ اختصاصی «هر جایی جز اینجا» را مطالعه کنید
موضوع پروندۀ این شماره از فصلنامه از عنوان فرعی آن مشخص است: «چند دلیل برای سفررفتن و هزاران دلیل علیه آن»، موضوعی مناسب مسافرت‌های نوروزی و تعطیلات عید. البته این پرونده برای آنانی که سفر نمی‌روند هم می‌تواند خواندنی باشد.

در این پرونده، جستاری از زیدی اسمیت را خواهید خواند به نام «رودخانۀ تن‌آسا» که در شمارۀ آخر سال نیویورکر در ۲۰۱۷ منتشر شده است. دو جستارِ به‌هم‌پیوسته از تونی جات، مورخ فقید آمریکایی، از نقش بی‌بدیلی می‌گویند که قطارها و تجربۀ سفر با آن‌ها در ساختن دنیای جدید داشته‌اند. «هتل مالیخولیا» نوشتاری برانگیزاننده از سوزان جوینسان است که داستان زندگی آدمی دائم‌السفر را بازگو می‌کند، مسافری که روزی تصمیم می‌گیرد دیگر به سفر نرود. لورن بویسنو در جستار «پایان گشت‌و‌گذار: سفر همچون شکنجه‌ای ملایم» بر تناقض‌های سفر تمرکز می‌کند. بویسنو معتقد است ما انسان‌ها هزاران سال است که به سفرکردن مشغولیم، اما هنوز واقعاً نمی‌دانیم چرا دست به این کار می‌زنیم. جاشوا کوهن در «مقصد؟ هر جایی جز اینجا» از میلِ قدرتمندی سخن گفته است که ما انسان‌ها برای فرار و بیرون‌زدن داریم. و نهایتاً «از خانه بیرون نرو؛ دلایلی بر ضدِ دید و بازدید» نوشتاری کنایه‌آمیز از شیلا هتی، نویسندۀ تحسین‌شدۀ آمریکایی، است که برای فایده‌ها و ضررهای دیدنِ دیگران استدلال آورده است، البته درنهایت بیشتر بر ضررها تأکید دارد تا فایده‌ها.

دهمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان، جز پروندۀ اصلی، یک پروندۀ دیگر نیز در خود دارد که در آن کتاب شغل‌های مزخرف: یک نظریه نوشتۀ دیوید گریبر بررسی شده است. در این پرونده، علاوه‌بر دو برشِ ویرایش‌شده از متن کتاب، مروری به قلم آنر جونز خواهید خواند با عنوان «تعطیلات خوب است، اما فردایش چه».

بخش‌های نوشتار، گفت‌وگو و بررسی کتاب چه مطالبی برای خواندن دارند؟
مرور برخی از جدیدترین کتاب‌های دنیای علوم انسانی را می‌توانید در بخش بررسی‌کتاب فصلنامۀ‌ ترجمان بخوانید. جان گری، مرورنویس حرفه‌ای نیواستیتسمن، کتاب اخیر پژوهشگر دانشگاه یورک، دیوید ووتن را بررسی کرده است. نام این کتاب قدرت، لذت، و منفعت است که به تاریخ فکری این سه ایده در ماکیاوللی، هابز و اسمیت می‌پردازد. ماریان ولف، در مطلب «غرق‌شدن در کتاب‌ها چه بر سر مغزتان می‌آورد»، مروری نوشته است بر کتاب خواننده، به خانه‌ات بیا: مغزِ خواننده در دنیایی دیجیتال. لیسا برنان‌جابز، دختر مالک فقید شرکت اپل، در کتاب بچه‌ماهی کوچک، از رابطۀ پُرکشمکش خود با پدر و نامادری‌اش گفته است. در مطلب «استیو جابز، پدری که زندگی دخترش را جهنم کرد»، مرور ملانی ترنستورم بر این کتاب را خواهید خواند. در بخش بررسی کتاب، جز سه عنوان ذکرشده، می‌توانید مرور سیزده کتاب دیگر را بخوانید.

بخش بعدی شامل چهار گفت‌وگوست. ابتدا مصاحبۀ الیور برکمن با رمان‌نویس شهیر، هاروکی موراکامی، را خواهید خواند. موراکامی در این گفت‌وگو تجربۀ سال‌ها نویسندگی خود را برای روزنامۀ گاردین می‌گوید. پس از آن نوبت می‌رسد به گفت‌وگوی الی فینکل، روان‌شناس دانشگاه نورث‌وسترن، دربارۀ کتاب اخیرش به نام ازدواجِ همه یا هیچ: بهترین ازدواج‌ها چگونه عمل می‌کنند. سپس پیتر سینگر در گفت‌وگو با وب‌سایت ووکس پدیدۀ فراگیرِ تبدیل‌شدنِ شبکه‌های اجتماعی به جنگ‌افزار را تشریح می‌کند. دست‌آخر، بخش گفت‌وگو با مصاحبۀ جنجالی برایان کاپلان و شان ایلینگ به پایان می‌رسد. کاپلان در این مصاحبه در پی آن است که ثابت کند آموزش عمومی و رفتن به مدارسِ رسمی نه‌تنها هیچ فایده‌ای ندارد، بلکه ضررهای بسیاری نیز با خود می‌آورد.

بخش نوشتار حاوی بیست‌وسه جستار است. الیف شافاک فایده‌های رمان‌نوشتن و خواندن در عصر خشم و وحشت را برمی‌شمارد. مارک بینلی در نوشتاری بلند، زندگی‌نامۀ یکی از نویسندگان تحسین‌شدۀ این روزهای دنیا، به نام جرالد مورنین، را بازگو کرده و در آن پیش‌بینی می‌کند که بدون‌شک او برندۀ بعدی جایزۀ نوبل خواهد بود. استفن مارش، در جستار خواندنی خود، در لس‌آنجلس ریویو آو بوکس، رابطۀ صمیمیت و اینترنت را با نگاهی فلسفی بررسی کرده است. در دیگر مطالب این بخش، نوشته‌هایی خواهید خواند از اسلاوی ژیژک، جیمز هنسن، جورج مونبیو، نیل مک‌گرگور و دیگران.

خرید اینترنتی فصلنامۀ ترجمان
خوانندگانی که اخبار ترجمان را پیگیری می‌کنند می‌دانند که اخیراً، در فروشگاه اینترنتی ترجمان، طرح ویژه‌ای برای اشتراک شماره‌های سال آیندۀ فصلنامۀ ترجمان برگزار شد. استقبال خوانندگان از این طرح چشمگیر بود و پیام‌های محبت‌آمیز بسیاری از شما به دست تحریریۀ ترجمان رسید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. هدیه‌دادن اشتراک ترجمان یکی از پیشنهادهای این روزهای کاربران شبکه‌های اجتماعی به یکدیگر بود. ترجمان نیز صمیمانه قدردان و سپاسگزار شماست و امیدوار است در آینده بتواند، با ارتقای کیفی و کمی انتشار، گوشه‌ای از این محبت را جبران کند.

خوانندگان همچنان می‌توانند اشتراک سال آتیِ فصلنامه را با ۲۰هزار تومان تخفیف خریداری کنند. علاوه‌بر این هزینۀ تخفیف، ارسال فصلنامه‌ها نیز رایگان خواهد بود و این یعنی یک صرفه‌جویی ۴۰هزارتومانی دیگر. در طرح اشتراک، همراه با فصلنامه، کتابی از انتشارات ترجمان دریافت خواهید کرد. علاوه‌بر آن، امکان خرید تکیِ فصلنامه نیز در فروشگاه اینترنتی ترجمان فراهم است و خوانندگان محترم می‌توانند، فصلنامه را از فروشگاه اینترنتی ترجمان تهیه کنند.

تهیۀ نسخۀ الکترونیکی
خوانندگانی که علاقه‌مندند نسخۀ پی‌دی‌اف و رنگیِ فصلنامه را تهیه کنند، می‌توانند آن را از برنامک‌های طاقچه، فیدیبو، و پاتوق کتاب خریداری کنند.

همراهی و حمایت خوانندگان
مهم‌ترین رسانۀ فصلنامۀ ترجمان خوانندگان محترم آن هستند. معرفی چهره‌به‌چهرۀ فصلنامه به دوستان و آشنایان و هم‌کلاسی‌ها، در شرایط اقتصادی کنونی و گرانی کاغذ، مؤثرترین راه حمایت از فصلنامۀ ترجمان است. برخی از خوانندگان نیز در شبکه‌های اجتماعی از فصلنامه عکس می‌گیرند و با انتشار آن در صفحۀ خود دوستانشان را به خرید و مطالعۀ فصلنامه تشویق و ترغیب می‌کنند. دست‌آخر، باید گفت کمتر چیزی برای تحریریۀ ترجمان به‌اندازۀ گفت‌وگو با خوانندگان لذت‌بخش است. ازهمین‌رو، مشتاقانه منتظر دیدار شما عزیزان در نمایشگاه سال ۹۸ خواهیم بود.

فهرست روزنامه‌فروشی‌ها و کتاب‌فروشی‌هایی که دهمین فصلنامۀ ترجمان را عرضه خواهند کرد تا چند روز آینده بر روی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی ترجمان قرار خواهد گرفت. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و آگاهی از نام و نشانی عرضه‌کنندگان فصلنامه در شهرهای مختلف با ما و همکارانمان تماس بگیرید:

• مؤسسۀ ترجمان: ۶-۸۸۵۲۶۳۷۳-۰۲۱
• شرکت پخش ققنوس: ۶۶۴۰۸۶۴۰-۰۲۱
• شرکت نشرگستر امروز: ۵۴۰۸۱۰۰۰-۰۲۱

► برای خرید اینترنتی روی این لینک کلیک کنید.

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

گردآوری و تدوین لارنس ام. هینمن

ترجمه میثم غلامی و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

گروهی از نویسندگان

ترجمه به سرپرستی حامد قدیری و هومن محمدقربانیان

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0