اخبار

دومین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان منتشر شد

شمارۀ دوم «فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی» از امروز در کتابفروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور

دومین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان منتشر شد

شمارهٔ دوم فصلنامهٔ ترجمان علوم انسانی همچون شمارهٔ قبل شامل چهار بخش نوشتار، گفت‌وگو، بررسی کتاب و پرونده است. در این شماره مطالبی را از ماریو بارگاس یوسا، نائومی کلاین، اولیویه روآ، تری ایگلتون، نوام چامسکی، جویس کرول اوتس و دیگران می‌خوانید. «جلیقهٔ ضدگلولهٔ نئولیبراالیسم»، پرونده کتاب «اما اگر برخطا باشیم چه؟» نوشتهٔ چاک کلاسترمن و پرونده کتاب «قتل اسامه بن‌لادن» نوشتهٔ سیمور هرش پرونده‌های این شماره هستند.

ترجمان — پس از انتشار نخستین شمارهٔ فصلنامه، خوانندگان ترجمان علوم انسانی در پیام‌های محبت‌آمیزشان از انتشار نسخهٔ کاغذی مطالب در قالب فصلنامه اظهار رضایت کردند. استقبال خوب علاقه‌مندان موجب شد اولین شمارهٔ فصلنامهٔ ترجمان علوم انسانی در کمتر از دو ماه تقریباً به‌طور کامل به فروش برسد. ضمن قدردانی از استقبال گرم خوانندگان و پوزش بابت مشکلات توزیع شمارهٔ اول، به اطلاع می‌رسانیم که شمارهٔ جدید فصلنامهٔ ترجمان، ویژه نوروز، در ۵۰۴ صفحه منتشر شد.

 شمارهٔ دوم فصلنامهٔ ترجمان با گزینش مطالب وب‌سایت ترجمان علوم انسانی در تابستان و پاییز ۹۵ و با حمایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند فصلنامهٔ ترجمان علوم انسانی را از کتاب‌فروشی‌های معتبر و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور به قیمت ۱۵ هزارتومان تهیه کنند. مخاطبانی که علاقه‌مند به خرید اینترنتی مجله هستند می‌توانند از طریق صفحهٔ خرید اینترنتی وب‌سایت ترجمان، مشخصات سایت‌های عرضه‌کنندهٔ این خدمات را مشاهده کنند. نسخهٔ پی‌دی‌اف تمام‌رنگی مجله نیز به‌زودی در برنامک‌های کتابخوان فیدیبو و طاقچه در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این شمارۀ فصلنامهٔ ترجمان علوم انسانی همچون شمارهٔ قبل شامل چهار بخش نوشتار، گفت‌وگو، بررسی کتاب و پرونده است. در این شماره مطالبی را از ماریو بارگاس یوسا، نائومی کلاین، اولیویه روآ، تری ایگلتون، نوام چامسکی، جویس کرول اوتس و دیگران می‌خوانید.

در بخش نوشتار عناوین «حقوق بشر بدون تکالیف شکست می‌خورد» از ساموئل موین، «هشدار: من از واژهٔ «چاق» استفاده می‌کنم» از لاینل شرایور، «از پیاده‌روی که حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم؟» از آدام گوپنیک به همراه ۲۳ متن دیگر انتخاب شده است. در بخش گفت‌وگو مصاحبه‌هایی با نیکول اشاف، استیون پینکر و چند گفت‌و‌گوی دیگر را خواهیم خواند. بخش بررسی کتاب این شماره به معرفی و بررسی ۱۶ کتاب تازه می‌پردازد. رویای عصر روشنگری نوشتهٔ آنتونی گوتلیب، جریان عشق نوشتهٔ آلن دوباتن و پایان مدرنیتهٔ یهودی نوشتهٔ انزو تراورسو، برخی از عناوینی است که در این بخش بررسی می‌شوند.

شمارهٔ جدید فصلنامهٔ ترجمان علوم انسانی همچنین شامل یک پروندهٔ ویژه و دو پرونده کتاب است. پروندهٔ ویژهٔ «جلیقهٔ ضدگلولهٔ نئولیبراالیسم» با ۱۳ متن از اندیشمندان مختلف «نئولیبرالیسم» را از زوایای مختلف معرفی، بررسی و نقد می‌کند. پرونده کتاب اما اگر برخطا باشیم چه؟ کتاب جدید چاک کلاسترمن را بررسی می‌کند و پرونده کتاب قتل اسامه بن‌لادن کتاب جنجالی و پرفروش سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی سرشناس را بررسی می‌کند.

همچون شمارهٔ پیشین در این شماره نیز آثار یک هنرمند در خلال مطالب مجله ارائه شده است. عکس‌های این شماره از آثار خویی پالیا عکاس ۶۴ سالهٔ پرتغالی انتخاب شده است. پالیا بعد از ۲۰۰۱ تمام زندگی خود را وقف عکاسی خیابانی کرده است و امروز یکی از برجسته‌ترین چهره‌های این شاخه به شمار می‌رود.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و آگاهی از نام و نشانی کتاب‌فروشی‌های عرضه‌کنندۀ مجلۀ ترجمان در شهرهای مختلف، با همکاران ما تماس بگیرید:
شرکت پخش ققنوس: ۶۶۴۰۸۶۴۰-۰۲۱
شرکت نشرگستر امروز: ۶۱۹۳۳۳۳۳-۰۲۱
موسسۀ ترجمان: ۸۸۸۰۲۰۹۰-۰۲۱

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

سجاد

۱۲:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0

تو ساری از کجا تهیه کنیم؟

آذین

۱۲:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0

سلام.اصفهان از کجا میشه تهیه کرد?

sardabir

۱۲:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0

سلام. فرهنگسرا، جاویدان، کتاب پژوهش http://tarjomaan.com/vdca.inak49nue5k14.html

سامان محمودی

۰۸:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0

سلام می خواستم ببینم توی مریوان کدوم کتاب فروشی توزیع می شود

عزیز

۰۴:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0

من تو تبریز از کتاب فروشی حامد خریدم. هنوز هم موجود است

عزیز

۰۴:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0

سلام. شماره ی دوم ترجمان را هم خریدم. مثل شماره ی اول مطالب مهمی داره ولی انصافا بیشتر تمرکز بر نقد اقتصاد نئولیبرالی دارد.امیدوارم شماره های بعدی تو بخش های جامعه و ادبیات و هنر بیشتر مطلب ببینیم. و نیز خیلی خوشحال کننده است که هر شماره از عکس های عکاسانی اشتفاده می کنین. مانند عکس های خویی پالیا تو این شماره. فقط می تونین از سه عکاس مختلف هم تصویر انتخاب کنین و نیز عکس ها را در سایز های کوچکتر از اینترنت برمی دارید که تو چاپ هم کیفیت پایین دیده میشه. اگه مقدور باشه عمس های اورجینال را بخرین. ممنون. از وجود ترجمان خوشحالم و امیدوارم کارتون ادامه دار و بدور از حواشی سیاست بازی باشه. مثل برخی نشریات دیگر ک هر روز گندشون در می آد

فروغ

۰۱:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0

سلام ببخشید، این فصلنامه مرتبط ب مطالعات ترجمه اس؟

غلامرضا محمدی

۰۹:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0

با سلام آیا این فصلنامه در استان بوشهر - شهر بوشهر - توزیع میشود . اگر بلی کدام کتابفروشی . اگر خیر چگونه میشود خرید یا آبونمان شد.

sardabir

۰۹:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0

برای اطلاعات بیشتر و مشاهدۀ لیست کتابفروشی ها لینک زیر را ببینید: http://tarjomaan.com/vdca.inak49nue5k14.html برای شماره اینده شرایط اشتراک اعلام خواهد شد.

amir

۰۹:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0

سلام ببخشید می خواستم ببینم کی نسخه پی دی اف ترجمان شماره دو برای فیدیبو می آید سال در حال پایان است؟!!!

sardabir

۰۹:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0

سلام. تا قبل از سال جدید حتما منتشر خواهد شد.

۰۸:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0

سلام. ببخشید شیراز کجا میشه تهیه کرد؟

sardabir

۰۸:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0

سلام. از کتابفروشی اسفند، 32252963

mehrdad

۰۱:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0

سلام ببخشید می خواستم بدونم که آیا شماره دوم فصلنامه رو تو شهر تبریز توزیع کردین؟ دقیقا از کدوم کتاب فروشی تبریز میتونم تهیه کنم؟

sardabir

۰۱:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0

سلام. از کتابفروشی حامد، دهخدا، شایسته و سپهر.

گردآوری و تدوین لارنس ام. هینمن

ترجمه میثم غلامی و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

گروهی از نویسندگان

ترجمه به سرپرستی حامد قدیری و هومن محمدقربانیان

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0