اخبار

پروندۀ «سلطنت ترس» را در نهمین فصلنامۀ ترجمان بخوانید

همراه با ترجمۀ فصلی از جدیدترین کتاب مارتا نوسبام در پروندۀ اختصاصی فصلنامه

پروندۀ «سلطنت ترس» را در نهمین فصلنامۀ ترجمان بخوانید طراح جلد: محمود منفرد. تصویرساز جلد: سجاد شاه‌منصوری.

نهمین فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی، نوبت زمستان ۱۳۹۷، منتشر شد. پروندۀ این شماره «سلطنت ترس» نام دارد که در آن نوشتارهایی خواهید خواند درباب موضوع «ترس»، احساسی که زندگی فردی و اجتماعیِ این روزهایمان از آن خالی نیست: هر روز از یکدیگر می‌پرسیم «قرار است چه بر سرمان بیاید؟»، اما شاید پرسش صحیح این باشد که خودِ «احساس ترس چگونه زندگی روزمره‌مان را دگرگون می‌کند؟». در دیگر مطالب فصلنامۀ نهم، نوشتارها و گفت‌وگوهایی خواند از اسلاوی ژیژک، خالد حسینی، یوول نوا هراری، سوتلانا آلکسیویچ، و پیتر آدامسون.

ترجمان — نهمین فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی، نوبت زمستان ۱۳۹۷، در ۳۶۰ صفحه منتشر شد. این شماره از فصلنامه با همکاری «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات» به چاپ رسیده است و خوانندگان محترم می‌توانند آن را از امروز با قیمت ۲۰هزار تومان در کتابفروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور بخرند. برای خرید اینترنتی به فروشگاه اینترنتی ترجمان مراجعه کنید.

«سلطنت ترس»: پروندۀ اختصاصی فصلنامۀ نهم
در پروندۀ نهمین فصلنامۀ ترجمان، مطالبی دربارۀ موضوع «ترس» خواهید خواند. دنیای اطراف ما در سال‌های اخیر شاهد تغییر و تحولاتی فراوانی بوده و ترس به یکی از حالات روزمره و دائمی زمانۀ ما تبدیل شده است. این احساس مستقیماً بر تصمیم‌های سیاسی و اجتماعی ما تأثیر می‌گذارد و دنیای اطرافمان را دگرگون می‌سازد.

مارتا نوسبام، فیلسوف اخلاق، سه ماه پیش، کتابی را منتشر کرد که به تأثیر بی‌واسطۀ ترس بر سیاست و جامعه می‌پرداخت. ایدۀ‌ نوشتن این کتاب وقتی به ذهن نوسبام آمد که ترامپ -با هشدار دربارۀ بیکاری،‌ مهاجران، ورشکستگی- در دل مردم کشورش ترس و وحشت می‌انداخت و بی‌زحمت رأی جمع می‌کرد. گرچه کتاب او با الهام از فضای انتخابات آمریکا نوشته شده، اما می‌تواند برای هر جایی که افراد بترسند و تصمیمی اجتماعی بگیرند صادق باشد. مهم‌ترین مطلب پروندۀ ما نیز ترجمۀ کامل فصل دوم همین کتاب نوسبام و مصاحبه‌ای با اوست. کم‌تر از یک ماه پیش این استاد دانشگاه شیکاگو، به‌یُمن نوشتن همین کتاب، برندۀ جایزۀ فلسفیِ برگروئن شد.

همچنین در این پرونده، یادداشتی خواهید خواند از بندباز مشهور، فیلیپه پتی، که تجربۀ خود را از طعم و صدای ترس نوشته است. «چرا مغز برخی افراد از ترسیدن لذت می‌برد؟» و «درۀ وهم: ماجرای ترس‌های ابهام‌آلود» نیز توضیحاتی روان‌شناختی دربارۀ سرچشمه و دلیل ترس به شما خواهند داد و نوشتار «وقتی شجاعت این‌همه خون ریخته است، چرا بزدل نباشیم؟» کتابی جالب‌توجه دربارۀ تاریخ شجاعت و بزدلی را معرفی می‌کند.

در بخش‌های نوشتار، گفت‌وگو، و بررسی کتاب قرار است چه بخوانیم؟
بخش بررسی‌کتاب فصلنامه همواره یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها برای خوانندگان ترجمان بوده است. خواندن این مرورها، شما را با نُه عنوان از جدیدترین کتاب‌های منتشرشده در جهان آشنا می‌کند. جارن لانییر، از مخترعان واقعیت مجازی، دربارۀ کتاب جدیدش، توضیح داده است. در مطلبی دیگر، مرور تازه‌ترین کتاب جان گری، هفت گونه خداناباوری، را خواهید خواند. نوشتۀ «تنهاشدن درد بیشتری دارد یا گلوله‌خوردن»، معرفی کتاب سلفی نوشتۀ ویل استور، به قلم خود نویسنده است. جاناتان ری، استاد فلسفه، نیز دربارۀ‌ کتاب ریموند گوس، از سقراط تا آدورنو، نوشته است که، به قول نویسنده، نام کانت و دکارت حتی در نمایۀ این تاریخ‌فلسفۀ جدید دیده نمی‌شود. کتاب پاملا دراکرمن دربارۀ بحران میان‌سالی و کتاب مایکل شیبن نیز دربارۀ‌ مصائب فرزندداری و شغل نویسندگی است.

در این شماره، گفت‌وگوهایی از چهره‌هایی مهم و نام‌آشنا خواهید خواند. اسلاوی ژیژک در گفت‌وگویش با نشریۀ جی.استور مخاطبانش را دعوت می‌کند تا، به‌جای احترام به او، کتاب‌هایش را بخوانند. سوتلانا آلکسیویچ، برندۀ نوبل ادبی، نیز از درمان زخم جنگ با عشق گفته است. گفت‌وگوی دیگر این بخش مصاحبه‌ای است از لس‌آنجلس ریویو آو بوکس با دو فیلسوف و همکار قدیمی: پیتر آدامسون و کارلوس فرانکل. در این گفت‌وگو پیتر آدامسون پروژۀ فلسفی‌اش را در دانشگاه مونیخ شرح می‌دهد و کارلوس فرانکل کتاب و پروژۀ او را نقد و همزمان ستایش می‌کند.

بخش نوشتار نهمین فصلنامۀ‌ ترجمان شامل بیست‌وهشت یادداشت است. نوشتۀ رمان‌نویسِ مشهور، خالد حسینی، در این بخش بی‌ارتباط با ایدۀ کتاب جدیدش دعای دریا نیست. او، در این نوشتار، داستان مهاجرانی را روایت می‌کند که بر امواج دریا سرگردان شده‌اند و نهایتاً به ساحل نرسیده‌اند. نبیله جعفر نیز، که دانش‌آموختۀ دکتری تاریخ دانشگاه آکسفورد است، در نوشتۀ خود انزوا و تنهایی را به افراطی‌گری ربط داده و تحلیلی خواندنی دربارۀ گروه‌های افراطی داعشی ارائه کرده است. ویژگی اغلب نوشتارهای این بخش استقبال چشمگیر خوانندگان سایت از آن‌ها در فصل گذشته است. «دین‌داری بدون باور»، «تشریح آناتومی کاریزما»، و «زشت‌ها نابود می‌شوند» ازجمله مطالبی‌اند که دین و سیاست و زیبایی‌شناسی را با زبانی روان به فلسفه گره زده‌اند.

خرید اینترنتی فصلنامۀ ترجمان
اگر اخبار ترجمان را دنبال می‌کنید،‌ حتماً به‌تازگی خبر افتتاح فروشگاه اینترنتی ترجمان را شنیده‌اید یا، به احتمال زیاد، از آن خرید کرده‌اید. باید گفت، در این مدتِ بسیار کم، فروشگاه اینترنتی ترجمان با استقبال بسیار خوب مخاطبان عزیز مواجه شد. تجربۀ خرید اینترنتی فصلنامۀ ترجمان به چند جهت تغییر و پیشرفت کرده است. نخست اینکه اگر ساکن تهران هستید و فصلنامه را از فروشگاه ترجمان می‌خرید، همان روز یا حداکثر یک روز کاری طول می‌کشد تا فصلنامه را دریافت کنید و اگر آن را از شهری جز تهران سفارش می‌دهید، مجله نهایتاً تا سه روز کاری به دستتان خواهد رسید. سامانۀ اشتراک فصلنامه نیز به‌زودی بر روی وب‌سایت ترجمان قرار می‌گیرد و برای اشتراک فصلنامه نیازی نخواهد بود به خارج از وب‌سایت ترجمان رجوع کنید.

نسخۀ الکترونیکی فصلنامه
خوانندگانی که علاقه‌مندند نسخۀ پی‌دی‌اف و رنگیِ فصلنامه را تهیه کنند، می‌توانند آن را از برنامک‌های طاقچه، فیدیبو، و پاتوق کتاب خریداری کنند. لینک سایت‌های عرضه‌کنندۀ این خدمات در صفحۀ خرید اینترنتی وب‌سایت ترجمان درج شده است.

همراهی و حمایت خوانندگان
مهم‌ترین رسانۀ تبلیغ فصلنامۀ ترجمان خوانندگان محترم آن هستند. معرفی چهره‌به‌چهرۀ فصلنامه به دوستان و آشنایان و هم‌کلاسی‌ها، در شرایط اقتصادی کنونی و گرانی کاغذ، مؤثرترین راه حمایت از فصلنامۀ ترجمان است. برخی از خوانندگان نیز در شبکه‌های اجتماعی از فصلنامه عکس می‌گیرند و با انتشار آن در صفحۀ خود دوستانشان را به خرید و مطالعۀ فصلنامه تشویق و ترغیب می‌کنند. ما قدردان حمایت‌های شما هستیم و امیدواریم محبت شما را با ارتقای روزبه‌روز کیفیت ترجمان جبران کنیم.

فهرست روزنامه‌فروشی‌ها و کتاب‌فروشی‌هایی که نهمین فصلنامۀ ترجمان را عرضه خواهند کرد تا چند روز آینده بر روی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی ترجمان قرار خواهد گرفت. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و آگاهی از نام و نشانی عرضه‌کنندگان فصلنامه در شهرهای مختلف با همکاران ما تماس بگیرید:

• شرکت پخش ققنوس: ۶۶۴۰۸۶۴۰-۰۲۱
• شرکت نشرگستر امروز: ۵۴۰۸۱۰۰۰-۰۲۱
• مؤسسۀ ترجمان: ۶-۸۸۵۲۶۳۷۳-۰۲۱

► برای خرید اینترنتی روی این لینک کلیک کنید.

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

مرتضی

۱۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0

یکی از سایت هایی که هر روز چک میکنم سایت ترجمان هستش که مقاله های ناب و بروز رو بصورت رایگان در اختیار خوانندگانش قرار میده. بشخصه تمام سعیم اینه که بتونم کمک حداقلی داشته باشم (با خرید فصلنامه ها و کتاب های منتشر شده) تا این حرکت بزرگ و ماندگار ادامه داشته باشه و همگان بتونند از مطالب وافعا عالی، تاثیرگدار و آگاهی دهنده این سایت و به تبع اون از فصلنامه ها و کتاب های فوق العاده شون استفاده کنند. تشکر و سپاس از همه عوامل و دست اندکاران سایت خوب ترجمان و مطالب، مقالات، پرونده ها و کتابهای آگاهی بخش تون.

sardabir

۱۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0

ممنون از لطف شما.

علی آقا

۱۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0

شماره جدیدش رو خریدم عالی هستید خداقوت

sardabir

۱۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0

سپاس!

مجید رضایی

۰۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0

سلام خسته نباشید ،ببخشید نسخه الکترونیکی شماره جدید کی منتشر میشه؟

sardabir

۰۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0

سلام، سلامت باشید. یک یا دو روز آینده.

گردآوری و تدوین لارنس ام. هینمن

ترجمه میثم غلامی و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

گروهی از نویسندگان

ترجمه به سرپرستی حامد قدیری و هومن محمدقربانیان

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0