فلسفهورزی انسانها نه با استدلال عقلانی، بلکه با قطعهای ادبی شروع میشود
اندیشیدن به مرحلۀ پیش از تولد در سنتهای شرقی بسیار رایجتر از فکر غربی بوده است
میتوانیم چیزهایی خارقالعاده بسازیم، تنها برای آنکه از تخریبشان لذت ببریم
کاسیرر، هایدگر، ویتگنشتاین و بنیامین چگونه از قرن بیستم پرده برداشتند؟
درست است که فیلم استدلال فلسفی نمیآورد، اما میتواند کاری کند که مسائل فلسفی را «حس» کنیم
چقدر میتوانیم بدانیم؟ چرا داستان تعریف میکنیم؟ و چرا همیشه باید به چیزی اعتقاد داشته باشیم؟
تعجبی ندارد که آدمیان نمیتوانند دموکراسی را حفظ کنند
تواضع راه است و حقیقت هدف. اولی زحمت است و دومی پاداش
اندیشیدن به مرحلۀ پیش از تولد در سنتهای شرقی بسیار رایجتر از فکر غربی بوده است
تعجبی ندارد که آدمیان نمیتوانند دموکراسی را حفظ کنند
تواضع راه است و حقیقت هدف. اولی زحمت است و دومی پاداش
فلسفهورزی انسانها نه با استدلال عقلانی، بلکه با قطعهای ادبی شروع میشود
میتوانیم چیزهایی خارقالعاده بسازیم، تنها برای آنکه از تخریبشان لذت ببریم
درست است که فیلم استدلال فلسفی نمیآورد، اما میتواند کاری کند که مسائل فلسفی را «حس» کنیم
در برابر مرگ، این شکست نهایی و عظیم، بازی نمیکنید که پیروز شوید، بازی میکنید که یاد بگیرید چگونه ببازید
فلسفه دغدغهای عقلانی است، اما زمانی چهرۀ جسمانی خود را نشان میدهد که فیلسوف برای ایدهاش جان بدهد
کاسیرر، هایدگر، ویتگنشتاین و بنیامین چگونه از قرن بیستم پرده برداشتند؟
چقدر میتوانیم بدانیم؟ چرا داستان تعریف میکنیم؟ و چرا همیشه باید به چیزی اعتقاد داشته باشیم؟
فلسفهورزی انسانها نه با استدلال عقلانی، بلکه با قطعهای ادبی شروع میشود
میتوانیم چیزهایی خارقالعاده بسازیم، تنها برای آنکه از تخریبشان لذت ببریم
درست است که فیلم استدلال فلسفی نمیآورد، اما میتواند کاری کند که مسائل فلسفی را «حس» کنیم
فلسفه دغدغهای عقلانی است، اما زمانی چهرۀ جسمانی خود را نشان میدهد که فیلسوف برای ایدهاش جان بدهد
در برابر مرگ، این شکست نهایی و عظیم، بازی نمیکنید که پیروز شوید، بازی میکنید که یاد بگیرید چگونه ببازید