اخبار

پنجمین فصلنامۀ ترجمان منتشر شد

با بیش از هشتاد صفحه مطلب جدیدی که برای اولین‌بار منتشر می‌شوند

پنجمین فصلنامۀ ترجمان منتشر شد

شمارۀ پنجم فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی، نوبت پاییز ۱۳۹۶، در ۳۶۶ صفحه منتشر شد و از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها قبل خریداری است. این شماره، علاوه‌بر ۱۰ مطلب جدید، شامل گزیده‌ای از بهترین مطالبی است که تابستان سال جاری در وب‌سایت ترجمان منتشر شده‌اند و در سه بخش منتشر شده است. در این شماره نوشتارها و گفتارهایی را از اورهان پاموک، آلن دوباتن، نائومی کلاین، لویی آلتوسر، جان گری، جولیان یانگ، ولفگانگ اشتریک و دیگران می‌خوانید.

ترجمان — پنجمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی با حمایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. شمارۀ پنجم فصلنامه، نوبت پاییز ۱۳۹۶، در ۳۳۶ صفحه و به قیمت پانزده هزار تومان منتشر شده است. این شماره علاوه‌بر ۱۰ مطلب جدید، شامل گزیده‌ای از بهترین مطالبی است که تابستان سال جاری در وب‌سایت ترجمان قرار گرفته‌اند. فصلنامۀ ترجمان را از امروز می‌توانید در کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور خریداری کنید.

پنجمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان سه بخش دارد: نوشتار، گفت‌وگو و بررسی کتاب. در بخش نوشتار ۲۱ مطلب می‌خوانید که ازجمله نویسندگان آن‌ها می‌توان به یان بروما، کریستین نف، استیون بورانی، آلن دوباتن، استوارت جفریز، و اورهان پاموک اشاره کرد. بخش گفت‌وگو شامل مصاحبه‌هایی با لویی آلتوسر، ست استیونز داویدوویتس، و تای تاشیرو است. در سومین بخش از فصلنامه بیش از ۳۰ کتاب جدید بررسی شده است و برشی‌هایی از کتاب‌های تازه منتشر شده آمده است.

۱۰ مطلب جدید این شماره بیش از ۸۰ صفحۀ فصلنامه را شامل می‌شود. جولیان یانگ، نویسنده‌ای که چند کتاب از او به فارسی ترجمه شده، طی نوشتاری فلسفۀ شوپنهاور را به‌طور اجمالی بررسی می‌کند. بررسی کتاب کافر و استاد از دیگر مطالب جدید است که، در آن، نویسنده سرچشمه‌های مدرنیته را در رفاقت آدام اسمیت و دیوید هیوم جست‌وجو می‌کند. در مطلب «آیا اعتراض فایده‌ای دارد» نویسنده ۵ کتاب دربارۀ بزرگ‌ترین، و ازقضا بی‌فایده‌ترین، اعتراض‌های معاصر را فهرست می‌کند.

شما می‌توانید شمارۀ پنجم فصلنامه را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه اینترنتی ترجمان خریداری کنند. مخاطبانی که علاقه‌مندند نسخۀ پی‌دی‌اف و رنگیِ فصلنامه را تهیه کنند، می‌توانند آن را از برنامک‌های طاقچه، فیدیبو، و پاتوق کتاب خریداری کنند. لینک سایت‌های عرضه‌کنندۀ این خدمات در صفحۀ خرید اینترنتی وب‌سایت ترجمان درج شده است. به‌زودی فهرست کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های عرضه‌کنندۀ پنجمین شمارۀ ترجمان نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد تا دسترسی به فصلنامه آسان‌تر شود.

حمایت مخاطبان عزیز در چهار شمارۀ گذشته باعث شد برخی از این شماره‌ها به چاپ دوم برسند. قطعاً در این امر معرفی مطالب و فعالیت‌های سایت و فصلنامۀ ترجمان در شبکه‌های اجتماعی توسط خوانندگان بسیار مؤثر بوده است. همچنان امیدواریم که در شبکه‌های اجتماعی ترجمان همراهمان باشید و با نظرات و پیشنهادهایتان ترجمان را در ارتقای کیفیت فعالیت‌هایش، همچون گذشته، یاری کنید. ضمناً از همۀ عزیزانی که در نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفۀ ترجمان موجب دلگرمی ما شدند، صمیمانه سپاسگزاریم.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و آگاهی از نام و نشانی عرضه‌کنندگان فصلنامۀ ترجمان در شهرهای مختلف، با همکاران ما تماس بگیرید:

• شرکت پخش ققنوس: ۶۶۴۰۸۶۴۰-۰۲۱
• شرکت نشرگستر امروز: ۶۱۹۳۳۳۳۳-۰۲۱
• موسسۀ ترجمان: ۸۸۸۰۲۰۹۰-۰۲۱
برای خرید اینترنتی اینجا کلیک کنید.

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

گردآوری و تدوین لارنس ام. هینمن

ترجمه میثم غلامی و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

گروهی از نویسندگان

ترجمه به سرپرستی حامد قدیری و هومن محمدقربانیان

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0