اخبار

ششمین شمارۀ فصلنامۀ «ترجمان علوم انسانی» منتشر شد

در این شماره از فصلنامه، می‌توانید بسیاری از مطالب پربازدید سال گذشتۀ ترجمان را بخوانید

ششمین شمارۀ فصلنامۀ «ترجمان علوم انسانی» منتشر شد

ششمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی، نوبت زمستان ۱۳۹۶، در ۳۶۰ صفحه منتشر شد. علاوه‌بر مطالب منتخب فصل گذشتۀ وب‌سایت ترجمان، می‌توانید ۱۰ مطلب جدید را نیز در این شماره بخوانید. این شماره شامل آثاری است از اولیویه روآ، یوول هراری، جولین باگینی، فرانک فوردی، سایمون کریچلی، نیکلاس کار، تاد مِی، ری مانک، پیتر آدامسون و جان گری. نزدیک به ۹۰ درصد مطالب این شماره از فصلنامه شامل متن‌ها و گفت‌وگوهایی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده‌‍‌اند.

ترجمان — ششمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی، نوبت زمستان ۱۳۹۶، با حمایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. این شماره از فصلنامه، که در ۳۶۰ صفحه چاپ شده است، به قیمت پانزده هزار تومان به فروش می‌رسد. این شماره، علاوه‌بر گزیده‌‌ای از بهترین مطالبی که فصل پیش در وب‌سایت ترجمان منتشر شده‌اند، ۱۰ مطلب جدید نیز در بر دارد. ششمین شمارۀ ترجمان را می‌توانید از امروز در کتابفروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور یا به‌صورت اینترنتی خریداری کنید.

نزدیک به ۹۰ درصد از مطالبی که در این شماره خواهید خواند متن‌هایی است که در سال «۲۰۱۷» منتشر شده‌اند. گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که در مقایسه با دیگر شماره‌های امسال، فصلنامۀ ششم، بیشترین تعداد از پربازدیدهای سایت در سال ۹۶ را به خود اختصاص داده است.

در بخش نوشتار ششمین فصلنامۀ ترجمان مطالبی را از نویسندگانی همچون فرانک فوردی، جولین باگینی، نیکلاس کار و پیتر آدامسون خواهید خواند. بخش گفت‌وگو نیز از نام‌های آشنای عرصۀ تفکر خالی نیست. در این بخش مصاحبه‌هایی با سایمون کریچلی، الیزابت کولبرت، برونو لاتور، رابرت ساتن و تیم هارفورد ترجمه شده است.

در بخش بررسی کتاب با کتاب‌هایی آشنا می‌شوید که اکثرشان در سال گذشته روانۀ بازار علم شده است. از جملۀ آن‌ها یادداشت‌هایی دربارۀ یک کشور خارجی، نوشتۀ سوزی هنسن، است که نیویورک مگزین به آن لقب «بهترین کتاب سال» را داده است. علاوه‌بر یک مرور کتاب، برشی از این کتاب در این شماره آمده است. به من گفتند تنها بیا یکی دیگر از بهترین کتاب‌های منتشرشدۀ سال ۲۰۱۷ است که روزنامه‌نگار مراکشی‌الاصل، سعاد مخنت، آن را نوشته است. در مطلب «به‌من گفتند تنها بیا: اولین زنی که با یک فرماندۀ داعش مصاحبه کرد و زنده ماند» و «چرا جهاد را انتخاب می‌کنند» می‌توانید دربارۀ این کتاب بیشتر بدانید. دیگر مطالبِ قسمت پایانیِ فصلنامۀ ترجمان مرور کتاب‌هایی است به قلم نویسندگانی همچون اولیویه روآ، یوول نوآ هراری، جان گری، متیو کرافورد، و ویلیام دیویس.

مخاطبانی که علاقه‌مندند نسخۀ پی‌دی‌اف و رنگیِ فصلنامه را تهیه کنند، می‌توانند آن را از برنامک‌های طاقچه، فیدیبو، و پاتوق کتاب خریداری کنند. لینک سایت‌های عرضه‌کنندۀ این خدمات در صفحۀ خرید اینترنتی وب‌سایت ترجمان درج شده است. به‌زودی فهرست کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های عرضه‌کنندۀ ششمین شمارۀ ترجمان نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد.

با انتشار هر شماره از فصلنامه، خوانندگان تصاویر فصلنامۀ خودشان و مطالب و فعالیت‌های ترجمان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. این اتفاق، علاوه‌بر اطلاع‌رسانی به دوستان و آشنایان در فضای مجازی، باعث دلگرمی ما می‌شود. امیدواریم که همچنان در شبکه‌های اجتماعی ترجمان همراهمان باشید و با نظرات و پیشنهادهایتان ترجمان را در ارتقای کیفیت فعالیت‌هایش، همچون گذشته، یاری کنید.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و آگاهی از نام و نشانی عرضه‌کنندگان فصلنامۀ ترجمان در شهرهای مختلف، با همکاران ما تماس بگیرید:

• شرکت پخش ققنوس: ۶۶۴۰۸۶۴۰-۰۲۱
• شرکت نشرگستر امروز: ۵۴۰۸۱۰۰۰-۰۲۱
• مؤسسۀ ترجمان: ۸۸۸۰۲۰۹۰-۰۲۱
برای خرید اینترنتی اینجا کلیک کنید.

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

گردآوری و تدوین لارنس ام. هینمن

ترجمه میثم غلامی و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

گروهی از نویسندگان

ترجمه به سرپرستی حامد قدیری و هومن محمدقربانیان

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0