اخبار

سومین شمارۀ فصلنامۀ «ترجمان علوم انسانی» منتشر شد

همراه با ۱۲ متن جدید که برای اولین بار در این شماره منتشر شده‌اند

سومین شمارۀ فصلنامۀ «ترجمان علوم انسانی» منتشر شد

در این شماره برای اولین بار ۱۲ متن جدید منتشر شده که پیش از این در سایت ترجمان منتشر نشده بودند. پروندۀ ویژۀ این نوبت، «آیا انتخابات و رفراندوم برای دموکراسی مضر است؟»، بررسی مفصلی است دربارۀ حال‌وروز فعلی دموکراسی در جهان و رابطۀ آن با برگزاری انتخابات که به مناسبت «دوازدهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری» در کشورمان انتخاب شده است. پروندۀ کتاب «تاجران توجه» کتاب جدیدی از تیم وو را بررسی می‌کند و پروندۀ «شیرینی و قدرت» مروری است بر میراث فکری سیدنی مینتز، محقق پرآوازۀ تاریخ فرهنگی و استاد انسان‌شناسی دانشگاه ییل.

ترجمان — شمارۀ جدید فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی، شمارۀ سوم، نوبت بهار ۱۳۹۶، در ۳۶۰ صفحه منتشر و در بازار توزیع شد. علاقه‌مندان می‌توانند از امروز شمارۀ جدید فصلنامه را به قیمت پانزده هزار تومان از کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور خریداری کنند.

حمایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار فصلنامۀ ترجمان، سومین شمارۀ آن را با دو اتفاق جدید همراه کرده است:

در این شماره برای اولین بار ۱۲ متن جدید منتشر شده که پیش از این در سایت ترجمان منتشر نشده بودند. مطالب جدید بیش از ۴۰.۰۰۰ کلمه است، یعنی حدود یک‌سوم مطالب این شمارۀ فصلنامۀ ترجمان. دیگر اینکه، با توجه به استقبال مخاطبان عزیز از شماره‌های قبلی فصلنامه و برای برطرف‌شدن مشکلات توزیع، شمارگان فصلنامۀ جدید نسبت به شماره‌های قبل افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. ازاین‌رو امیدواریم که علاقه‌مندان بتوانند شمارۀ سوم فصلنامه را آسان‌تر تهیه کنند.

این شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی همچون شمارۀ قبل شامل چهار بخش است. در این شماره مطالبی را از مارتین اسکورسیزی، آلن بدیو، ریچارد تالر، آمارتیا سن، ویلیام دیویس و دیگران می‌خوانید.

پروندۀ ویژۀ این نوبت، «آیا انتخابات و رفراندوم برای دموکراسی مضر است؟»، همان‌طور که از عنوانش نیز پیداست، بررسی مفصلی است دربارۀ حال‌وروز فعلی دموکراسی در جهان و رابطۀ آن با برگزاری انتخابات که به مناسبت «دوازدهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری» در کشورمان انتخاب شده است. پروندۀ کتاب تاجران توجه کتاب جدیدی از تیم وو را بررسی می‌کند و پروندۀ «شیرینی و قدرت» مروری است بر میراث فکری سیدنی مینتز، محقق پرآوازۀ تاریخ فرهنگی و استاد انسان‌شناسی دانشگاه ییل.

در بخش نوشتار عناوین «چابودو! کار را راه بنداز» از جیمز پالمر، «از تاریخ چه آموخته‌ایم؟ احتمالاًهیچ » از تونی جات به همراه ۱۵ متن دیگر انتخاب شده است. در بخش گفت‌وگو مصاحبه‌هایی با آلیدا گوارا مارچ؛ دختر چه‌گوارا، نوام چامسکی و دو گفت‌وگوی دیگر را خواهیم خواند. اگرچه سراسر فصلنامه پر است از معرفی و ارجاع به کتاب‌های تازه منتشر شده اما بخش بررسی کتاب این شماره مستقلاً به معرفی و بررسی ۱۰ کتاب تازه می‌پردازد. استثناگرایی اسلامی نوشتۀ شادی حمید، فراسوی آزادی دینی نوشتۀ الیزابت شیکمن‌هرد و آناتومی عشق نوشتۀ هلن فیشر، برخی از عناوینی است که در این بخش بررسی می‌شوند. مطالب جدید سومین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان را هم به مرور در روزهای آتی در شبکه‌های اجتماعی معرفی خواهیم کرد.

همچون شمارۀ پیشین در این شماره آثار هنرمندانی در خلال مطالب مجله ارائه شده است. عکس روی جلد این شماره، «لیما در میدان تایمز»، اثر اینگه موارث عکاس فقید اتریشی-آمریکایی است. تصاویر دیگر این شماره نیز در شباهتی خانوادگی با این عکس انتخاب شده‌اند: زندگی حیوانات در محیط‌هایی که به دست انسان‌ها تغییر کرده‌اند.

گفتنی است که شمارۀ سوم فصلنامۀ ترجمان، به استثنای مطالب جدید، با گزینش و ویرایش مجدد مطالب وب‌سایت ترجمان علوم انسانی در زمستان ۹۵ منتشر شده است. علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های عرضه‌کنندۀ فصلنامه، مخاطبانی که علاقه‌مند به خرید اینترنتی مجله هستند می‌توانند از طریق صفحۀ خرید اینترنتی وب‌سایت ترجمان، مشخصات سایت‌های عرضه‌کنندۀ این خدمات را مشاهده کنند. نسخۀ پی‌دی‌اف تمام‌رنگی مجله نیز به‌زودی در برنامک‌های کتابخوان فیدیبو و طاقچه در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

در پایان ذکر یک نکته ضروری است: پیش از این زمان دیگری را برای انتشار و توزیع شمارۀ سوم فصلنامۀ ترجمان اعلام کرده بودیم. علیرغم تلاش همکاران ما، مشکلات ناخواسته در فرایند چاپ و همزمان شدن توزیع فصلنامه با تعطیلات هفتۀ گذشته این امر را با تأخیر همراه کرد. ازاین‌رو ضمن تشکر خالصانه از پیگیری‌ها و تماس‌های مخاطبان عزیز، بابت تأخیر پیش آمده صمیمانه پوزش می‌خواهیم.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و آگاهی از نام و نشانی عرضه‌کنندگان فصلنامۀ ترجمان در شهرهای مختلف، با همکاران ما تماس بگیرید:
شرکت پخش ققنوس: ۶۶۴۰۸۶۴۰-۰۲۱
شرکت نشرگستر امروز: ۶۱۹۳۳۳۳۳-۰۲۱
براى خريد از وب‌سايت كاروژ: ۳۳۱۷۱۸۲۱-۰۲۱
موسسۀ ترجمان: ۸۸۸۰۲۰۹۰-۰۲۱

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

محمد

۱۲:۰۵ ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0

فصلنامه ای بسیار عالی

زهرا

۰۸:۰۴ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0

ترو خدا این یکیو جناحیش نکنید بذارید ترجمان برا مردم بمونه

علی

۰۸:۰۳ ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0

کاش ماهنامه بود جای خالی چنین نشریه هایی جدا حس می شود البته که کمبود بودجه وجود دارد

sardabir

۰۸:۰۳ ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0

از حسن نظر شما سپاسگزاریم.

علی

۰۴:۰۳ ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0

سلام، هنوز شماره جدید رو قرار ندادید روی فیدیبو, قرار می‌گیره یا منتظر نباشیم؟

sardabir

۰۴:۰۳ ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0

بزودی

محمدرضا

۱۲:۰۳ ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0

دوست عزیز دقیقا توقع چی رو داشتی. ترجمان در فضای نظری کار میکنه... میخواستی مثلا به تقابل رئیسی و روحانی اشاره کنه که سنگین بشه!!! مطبوعات داخلی که پر از این چیزاست. تورو خدا ترجمان رو خراب نکنید دیگه

عزیز

۱۱:۰۳ ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0

با سلام. در بخش پرونده انتظار پرونده ای بهتر و پر بار و نزدیک به انتخابات ایران را داشتم. متاسفانه پرونده سبکی بود

گردآوری و تدوین لارنس ام. هینمن

ترجمه میثم غلامی و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

گروهی از نویسندگان

ترجمه به سرپرستی حامد قدیری و هومن محمدقربانیان

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0