اخبار

اولین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی منتشر شد

مطالب برگزیدۀ وب‌سایت ترجمان، در پایان هر فصل، در قالب «فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی» منتشر می‌شود

اولین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی منتشر شد

اولین شمارۀ «فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی» منتشر شد. نوشتار، گفت‌وگو، بررسی کتاب و پروندۀ ویژه عناوین بخش‌های اصلی این شماره از فصلنامه است. در این شماره، نوشته‌هایی از دیوید فاستر والاس، اسلاوی ژیژک، چارلز تیلور، آلن دوباتن، مارشال برمن، جوزف استیگلیتز و بسیاری دیگر را خواهید خواند. پرونده‌های این شماره، «کاری بکن که دوست داری» و «خشم و بخشش»، به ترتیب به بررسی کتاب‌هایی از «میا توکومیتسو» و «مارتا نوسبام» اختصاص دارد. همچنین مجموعه‌ای از عکس‌های آرتور تِرِس، با موضوع ترس‌های کودکان در این شماره از فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی به نمایش درآمده است.

ترجمان — در چند سالی که از فعالیت «ترجمان علوم انسانی» می‌گذرد، بسیاری از خوانندگان وب‌سایت ترجمان تمایل داشتند محتوای وب‌سایت مکتوب شود. بخشی از این نیاز با تأسیس انتشارات «ترجمان علوم انسانی» برطرف شد، اما همچنان تعداد زیادی از مطالب پُرمخاطب و ارزشمند سایتْ چاپ‌نشده باقی می‌مانْد. بنابراین تصمیم گرفتیم در پایان هر فصل و در قالب «فصلنامه» این مطالب را منتشر کنیم.

اولین شمارۀ «فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی» در ۳۴۴ صفحه و در چهار بخش منتشر شده است. نوشتار، گفت‌وگو، بررسی کتاب و پروندۀ ویژه عناوین بخش‌های اصلی این شماره از فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی است. در این شماره، نوشته‌هایی از دیوید فاستر والاس، اسلاوی ژیژک، چارلز تیلور، آلن دوباتن، مارشال برمن، جوزف استیگلیتز و بسیاری دیگر را خواهید خواند. پرونده‌های این شماره، «کاری بکن که دوست داری» و «خشم و بخشش»، به ترتیب به بررسی کتاب‌هایی از «میا توکومیتسو» و «مارتا نوسبام» اختصاص دارد. همچنین مجموعه‌ای از عکس‌های آرتور تِرِس، عکاس سوررئالیستِ آمریکایی، با موضوع ترس‌های کودکان در این شماره از فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی به نمایش درآمده است.

اکنون فعالیت‌های ترجمان در سه زمینه دنبال می‌شود: انتشارات، وب‌سایت و فصل‌نامه، که همۀ تولیداتشان با عنوان مشترک «ترجمان علوم انسانی» ارائه می‌شوند. برخی مقالات تخصصی ابتدا در وب‌سایت ترجمان منتشر می‌شود و سپس، ‌همراه مقالاتی دیگر، به‌صورت «مجموعه مقاله» و در قالب کتاب منتشر می‌گردد. مطالب برگزیدۀ وب‌سایت در پایان هر فصل در قالب فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی منتشر می‌شود. علاوه‌براین، کتاب‌های دیگری نیز به‌صورت مستمر ترجمه و منتشر می‌شوند.

لازم به ذکر است که این شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی عمدتاً اختصاص به مطالب منتشر شده در فصل بهار ۱۳۹۵ دارد. موسسۀ ترجمان در نظر دارد تا پایان سال ۹۵ حداقل یک شمارۀ دیگر از فصلنامه را منتشر کند. شما می‌توانید شمارۀ اول فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی را به قیمت ده هزار تومان از کتاب‌فروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور تهیه کنید. همچنین می‌توانید جهت دریافت اشتراک و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۸۵۴۴۹۸ و ۸۸۸۰۲۰۹۰ تماس بگیرید. علاوه‌براین، نشانی ایمیل contact@tarjomaan.com نیز برای پاسخ‌گویی در خدمت شما خواهد بود.

خبرنامه را از دست ندهید

نظرات

برای درج نظر ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

امیر

۱۱:۱۱ ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0

با سلام سایت خوبی دارید من خودم ترجیح می دادم که نسخه پی دی اف فصلنامه را مستقیما از خود سایت با همان قیمت چاپی تهیه کنم به جای اینکه از سایتهای فیدیبو یا طاقچه بخرم. علتش اینه که پلیرهایی که در این نرم افزار ها استفاده شده کیفیت خوبی ندارند از طرفی خواندن 300 صفحه در گوشی به اون کوچکی چشم آدم را اذیت می کند. اگر امکانش هست شما هم مثل مجلات همشهری یک نسخه با کیفیت از فصلنامه را بر روی سایت قرار بدهید و با همان قیمت چاپی برای فروش بگذارید تا افرادی مثل من که امکان خرید نسخه چاپی را ندارند بتوانند نسخه پی دی اف را تهیه کرده و در کامپیوتر با فونت درشت مطالعه کنند. شما می توانید مانند مجلات همشهری روی فایل قفل بگذارید تا محتویات آن قابل کپی و تغییر نباشد. اگر اینکار را انجام دهید خیلی خوبه. با تشکر

حسام

۰۶:۱۱ ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0

من هر جایی رفتم نداشتن. روزنامه فروشی ها که کلا نمیشناسن

لیلا

۱۱:۱۰ ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0

سلام. این شماره تمامی مقالات منتشر شده در بهار را شامل می شود یا اینکه برخی مطالب برگزیده را؟ و نیز با این حساب شما سه فصل عقب تر هستید. کاش زمستان و بهار آینده هر فصل دو شماره بدید تا بروزتر شود. چون واقعا خواندن از روی متن بسیار راحت تر از مونیتور است ممنون که در این فضای پر از مطالب زرد مقالات زیبایی را برای ما ترجمه می کنید. امیدوارم شما هم رسالت نوشتن را ادامه داده و درگیر فضای آلوده سیاست کشورمان نشوید و کارتان ادامه دار باشد

sardabir

۱۱:۱۰ ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0

از لطف شما سپاسگزاریم. مطالب منتشر شده در فصلنامه شامل همۀ مطالب یک فصل نیست بلگه گزیده‌ای از آنهاست. با همراهی و همدلی شما شمارۀ 2و3 فصلنامه شامل گزیدۀ مطالب تابستان و پاییز 95 در اسفندماه منتشر خواهد شد. تلاش میکنیم در شماره‌های آتی مطالب جدید و اختصاصی نیز قرار دهیم.

میرعزیز

۰۱:۱۰ ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0

من دو بار رفتم کتابفروشی محله مون و هر دو بار با اینکه از قبل سفارش کرده بودم برام نگه داره باز تموم کرده بود. این هفته دوشنبه قراره دوباره از تهران سفارش بده. نمی دونم تیراژش چندتا بوده ولی اگه نتونم بخرمش می آم تهران و کل ساختمان نشریه را آتیش می زنم و برمیگردم :)))

حسين

۰۷:۱۰ ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0

من هر جايي رفتم ، نتونستم پيدا كنم ! لطفا راهنمايي بفرماييد از كجا ميتونم اين فصل نامه رو تهيه كنم ؟

گروهی از نویسندگان

ترجمه میثم غلامی و همکاران

گروهی از نویسندگان

ترجمه احمد عسگری و همکاران

امیلی تامس

ترجمه ایمان خدافرد

سافی باکال

ترجمه مینا مزرعه فراهانی

پاملا دراکرمن

ترجمه مریم خوشحال‌پور

جف کرایسلر, دن آریلی

ترجمه بابک حافظی

دنیل تی. ویلینگهام

ترجمه سید امیرحسین میرابوطالبی

لیا اوپی

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

دیوید گرِیبر

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

جو موران

ترجمه علیرضا شفیعی نسب

لی برِیوِر

ترجمه مهدی کیانی

آلبرتو منگوئل

ترجمه عرفان قادری

d

خرید اشتراک چهار شمارۀ مجلۀ ترجمان

تخفیف+ارسال رایگان+چهار کتاب الکترونیک رایگان (کلیک کنید)

آیا می خواهید از جدیدترین مطالب ترجمان آگاه شوید؟

بله فعلا خیر 0